Dacia electrică: Cum arată mașina românească ce se încarcă wireless și i-ar face invidioși și pe cei de la Tesla

de: Redacția
24 12. 2018

Dacia electrică este viitorul la care visează mulți șoferi care încă nu-și permit un vehicul electric, dar statul începe să-i oblige să nu mai polueze. Dacia e realizat un Sandero electric anul trecut, iar modul ei de funcționare te-ar putea interesa.

În toamna anului trecut, a fost prezentat pentru prima dată un vehicul electric construit pe șasiul unei Dacia Sandero.

Modelul a fost botezat Sandero Electron și este unul experimental, care nu va intra probabil niciodată în linia de fabricație.

Artizanul acestei Dacia electrice este Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului din cadrul Universităţii Piteşti.

Sursa: Adevărul

În principiu, este un Sandero din generația a doua, dar modificat, pe care s-a pus un sistem de încărcare inductivă (wireless). Mașina a fost realizată la Centrul de cercetare „Ingineria automobilului” de la Universitatea din Piteşti în colaborare cu Renault Technologie Roumanie în cadrul unui acord de parteneriat pentru activităţi de cercetare ştiinţifică şi formare în domeniul vehiculelor electrice.

„Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA) conceput în laboratorul „Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice şi Hibride” din cadrul centrului. Propulsarea vehiculului este realizată de un motor asincron cu puterea maximă de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V”, a explicat pentru Adevărul Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului.

Sursa: Adevărul

Sandero Electron are marele avantaj că poate fi alimentată atât de la o priză casnică sau publică, de 16A/32A, de la o stație de încărcare, dar și wireless.

Deși este o mașină experimentală, Dacia Sandero Electron atinge deja performanțe deloc de neglijat: viteză maximă de 110 km/h și autonomie după ciclul NEDC de 100 km. Sunt valori modeste, dar ar putea fi un start bun pentru Dacia dacă ar avea în plan deschiderea unei game de mașini electrice. Renault a făcut de mult acest pas, iar cei de la Dacia au multe de învățat de la brandul francez.