Dacia de senzație mai tare decât Ford Mustang. Cine a oprit producția la ‘Ferrari-ul românesc’
O mașină Dacia de senzație a fost supranumită Ferrari-ul românesc. A fost construită în doar trei luni, dar producția s-a oprit.
De ce s-a oprit producția Ferrari-ului românesc
Se numește Dacia Sport MD87 și este un prototip spectaculos produs de companie. Ferrari-ul românesc rivaliza cu celebrele modele de la Ford.
A fost construit în anul 1986 la Centrul de Cercetare și Proiectare al Dacia și putea concura cu Ford Mustang. Prototipul a fost botezat de uzina Dacia drept Ferrari-ul românesc, iar prima versiune era de culoare roșie, ca celebra marcă italiană.
Totodată, cea mai spectaculoasă mașină creată în România, Dacia Sport, MD87, a fost creația inginerului de la Mioveni, Nicolae Cosmescu.
El a desenat mașina încă din anii 1960, dar a ajuns să lucreze la ea abia 20 de ani mai târziu, în cadrul Centrului de Cercetare și Proiectare al Dacia.
El era pasionat de sporturile cu motor. Inginerul Nicolae Cosmescu s-a gândit că Dacia are nevoie și de o variantă sport ca să participe la competiții.
Pentru construcția Dacia Sport MD87 s-a inspirat de la Ford GT40, al cărui design a fost preluat după de Lamborghini, la modelul Miura, scrie impact.
Semăna cu un Ford GT40
După ce s-a apucat să pună în practică fabricația modelului Dacia Sport, el a observat că în baza acestui model își poate realiza visul de a fabrica o mașină de curs cum numai în Occident se poate vedea.
Pe baza unui șasiu de Dacia Sport MD87, a făcut o altă caroserie și i-a făcut un spate din fibră de sticlă. A păstrat doar radiatorul din modelul de serie, iar motorul, transmisia au fost puse în spatele mașinii.
Frâna de mână era hidraulică, o noutate pentru acea vreme. Mașina a fost întărită cu două lonjeroane intermediare.
În zona din față, unde trebuia să stea motorul, stătea roata de rezervă, iar în locul cutiei de viteze era rezervorul de benzină.
Înăuntru, Dacia Sport MD87 avea doar două locuri, cu scaune refăcute.
Din nefericire, proiectul nu a trecut de nivelul de prototip, șefii IATSA au respins mașina pe motiv că nu era fezabilă.