Cum trebuie să-ți ții picioarele în mașină, de fapt. Greșeala pe care o fac toți șoferii, Titi Aur te învață

de: Oriana Popescu
13 06. 2023

Mulți șoferi nu știu cum să țină picoarele în mașină și astfel, toți fac aceeași greseală. După lecțiile de aur date de Titi Aur, cu siguranță șoferii vor conduce mai bine.

Cum ar trebuie să fie, de fapt, poziționate picioarele șoferului în mașină

În cadrul emisiunii DC Conducem de la DC NEWS, Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat cum ar trebuie să fie, de fapt, poziționate picioarele șoferului în mașină. Luați aminte și încercați să faceți și voi la fel.

,, Piciorul drept trebuie să stea în dreptul pedalei de frână și să se ducă către accelerație, nu în dreptul pedalei de accelerație și să se ducă la frână, ci în dreptul pedalei de frână. De ce? Pentru că, într-o situație limită, într-o situație extremă, reflexul șoferului este să apese pe acel ceva care în mintea ta este frâna, iar dacă piciorul este în dreptul pedalei de accelerație și dacă ești cu mai puțină experiență, un pic mai fricos, într-o situație mai specială…

S-au întâmplat și știm de multe situații în care șoferul accelerează în loc să frâneze. Dacă piciorul stă corect în dreptul pedalei de frână, nu vei lua niciodată piciorul din dreptul pedalei de frână să îl duci la accelerație, dar dacă ești în dreptul pedalei de accelerație există posibilitatea să accelerezi în loc să frânezi.”, a declarat Titi Aur.

Ba mai mult decât atât, trucul pe care îl prezintă instructorul de conducere defenisivă, nu se învață în băncile școlii de șoferi.

,,Nu înveți la școala de șoferi, nu te înveți așa. Și pentru cei care doresc și ne aud acum, să se ducă la mașina lor pe care o conduc zilnic și să se uite unde e locul unde țin călcâiul, dacă mașina are mai mult de câteva luni se vede locul unde ții călcâiul. Dacă locul ăla, găurica aceea de pe covoraș, dacă este în dreptul pedalei de accelerație, nu e corect, trebuie să îl ții în dreptul pedalei de frână.”, a explicat Titi Aur.

Citește și: Toți șoferii trebuie să știe: cursurile de conducere preventivă, gratuite, pentru unii

Lecții de condus cu Titu Aur

Viața e împrevizibilă și ne poate pune în situații greu de gestionat, astfel că, ar fi bine să țineți cont de lecțiile pe care Titu Aur vi le dă. Vă pot salva din posibilele momente nefericite.

,, Frânarea de urgenţă se poate face şi la maşina fără sistem ABS, dar şi la cea cu sistem ABS. Cea fără ABS nu prea mai există, dar ca să ştie toţi, frânarea de urgenţă se face prin apăsarea la maximum a pedalei de frână, dar fără să se blocheze roţile. Adică trebuie dozată apăsarea pedalei astfel încât să nu se blocheze roţile. Cum ştim că s-au blocat roţile?

Pe asfalt uscat, se aude acel scârţâit, printre altele, dar mai avem şi şosele ude, cu noroi, cu zăpadă, etc. Când încep să frânez, simt că maşina parcă accelerează. Asta pentru că una sau mai multe roţi au început să se blocheze. O roată blocată are aderenţă mai mică decât o roată care se învârte. Când apăs frâna şi maşina se duce în faţă, dar eu simt că parcă accelerează, e clar ce se întâmplă.”, a spus instructorul auto.

O altă nelămurire care vă poate vă da bătăi de cap este întrebarea: De ce tremură pedala? Ei bine, Titu Aur are răspunsul:

,, Maşina ar putea fi gândită să nu mai tremure pedala, dar e gândit sistemul în aşa fel încât şoferul să fie atenţionat că una sau mai multe roţi sunt la limita blocării. Ce trebuie să fac eu? Şoferul care vine din maşina fără ABS e tentat să ridice piciorul de pe frână când simte acele vibraţii, lucru fatal pentru maşina cu ABS. Calculatorul nu mai ştie ce are de făcut, pedala se ridică tot mai sus….”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.

Citește și: Semnul de circulație care derutează șoferii români. Ce poate să semnifice acesta