Cum se depun actele pentru pensionare, în perioada stării de urgență. Anunțul Casei de Pensii
Datorită stării actuale Casa Națională de Pensii Publice a fost nevoită să-și suspende sau diminueze activitatea cu publicul, astfel că noi proceduri au fost puse în vigoare.
Cum se depun actele pentru pensionare, în perioada stării de urgență
Începând cu luna martie, în cadrul procesului continuu de debirocratizare și simplificare a procedurilor de instrumentare a dosarelor de pensii, CNPP a realizat un nou progres, conform oficialilor instituției. Este vorba despre eliminarea etapei privind eliberarea – pe suport de hârtie – a adeverințelor privind stagiul de cotizare și punctajul mediu anual realizat de asigurat și comunicarea acestora, între casele teritoriale de pensii, prin intermediul poștei.
Asta înseamnă că informațiile necesare determinării stagiului de cotizare și a punctajului mediu anual, pe baza cărora se stabilesc drepturile de pensie, vor fi accesate la nivel național, indiferent de județul în care angajatorul persoanei interesate depune declarația nominală de asigurare, respectiv de județul în care este instrumentat dosarul de pensie. Totodată, această procedură reprezintă o facilitate și pentru persoana asigurată, care va putea solicita eliberarea în aceeași zi a adeverinței de stagiu de cotizare de la orice casă teritorială de pensii, indiferent de domiciliul persoanei sau de sediul social al angajatorului.
Pe de altă parte, din motive de siguranță medicală, legate de prevenirea răspândirii și infectării cu coronavirus, Casa Națională de Pensii Publice anunță că activitatea de audiențe, atât la sediul central cât și la sediile Caselor teritoriale de pensii, va fi suspendată începând cu data de 11.03.2020, urmând ca, în funcție de evoluția situației, să fie anunțate alte decizii.
Anunțul Casei de Pensii
În acest scop, au fost făcute public datele de contact ale instituției centrale și a celor teritoriale și va fi dezvoltată activitatea de relații cu publicul la distanță, după cum urmează:
- prin alocarea unui număr suplimentar de personal care să răspundă la numerele de telefon alocate acestui tip de activitate;
- prin desfășurarea acestei activități pe toată durata zilei de lucru.
Aceste măsuri nu se aplică următoarelor tipuri de servicii:
- depunerea, respectiv ridicarea de documente la/de la sediul instituției;
- solicitarea ajutoarelor de deces;
- activitatea de expertiză medicală;
- alte situații excepționale, urgente.
Pentru aceste situații de excepție, vor fi luate următoarele măsuri minimale:
- păstrarea unei distanțe de cel puțin un metru între solicitant și funcționarul public de la ghișeu, precum și între publicul aflat în sediul instituției;
- asigurarea unui aflux controlat al publicului în spațiile închise ale caselor teritoriale de pensii.
Pentru celelalte tipuri de servicii CNPP recomandă să se apeleze la poștă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea și documentele în cauză vor fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Începând cu aceeași dată, se suspendă activitatea de la punctele de lucru ale caselor teritoriale de pensii, acolo unde acestea există, cu excepția primirii de dosare.