Cum se „adorm” florile pentru a călători 30 de zile pe mare. Ce valabilitate mai au după ce le cumperi

Cum se „adorm” florile pentru a călători 30 de zile pe mare. Ce valabilitate mai au după ce le cumperi
Kenya, unul dintre cei mai mari exportatori de flori din lume

Dacă ai putea să ajungi într-un port din Kenya, ai vedea muncitori în haine groase în depozite frigorifice. Treaba lor este să mute cutii de flori într-un container frigorific. Odată ambalate, aceste flori vor călători sute de kilometri pe șosea. Vor sta într-un container special cu „atmosferă controlată”. Din Nairobi sunt transportate până în cel mai mare port maritim din Kenya, Mombasa. De fapt, ceea ce v-am descris este un procedeu prin care se „adorm” florile pentru a călători 30 de zile pe mare.

Cum se „adorm” florile pentru a călători 30 de zile pe mare

Din Mombasa containerul este încărcat pe o navă pentru o călătorie spre Europa. Drumul va fi de aproximativ 30 de zile. În ciuda călătoriei îndelungate, acestea vor fi vândute cumpărătorilor europeni. Florile aduse tocmai din Kenya au o durată de viață de aproximativ o săptămână. Deci, cum este posibil acest lucru?

„Pe lângă controlul temperaturii, sistemul de atmosferă din container reduce nivelul de oxigen de la 20% la 4%, în timp ce crește nivelul de dioxid de carbon de la 0,4% la 4%. Toată această tehnologie face parte din procesul elaborat de conservare a florilor pentru cât mai mult timp posibil.

Florile vor fi păstrate la o temperatură de 0,5 grade Celsius pe tot parcursul călătoriei. Prin intermediul acestui [sistem] se oprește orice activitate în flori care, ca urmare, intră în repaus, spune Elizabeth Kimani, managerul de calitate și standarde la Sian Flowers, explicând că florile sunt puse în adormire.

Ce valabilitate mai au după ce le cumperi

Dacă vă întrebați cum se „adorm” florile pentru a călători 30 de zile pe mare, răspunsul îl găsim în invoațiile tehnologice. O astfel de invoțaie implică un sistem sofisticat de urmărire. Sistemul le permite angajaților companiilor de transport să monitorizeze temperatura. Sismteul poate monitoriza, în același timp, nivelul de oxigen și CO2 pe tot parcursul călătoriei. Problema, însă, sunt destinațiile extrem de lungi, așa că plantele au nevoie de o atenție sporită pentru a fi pregătite, imediat ce sunt culese.

„Le culegem dimineața devreme, când încă este răcoare. Aceste flori vor fi primele care vor intra în camera frigorifică.”, explică Linda Murungi de la cultivatorul Sian Flowers.

Specialiștii spun că anumite plante, precum trandafirii proaspăt recoltați, sunt trcuți printr-un tratament special. Plantele sunt băgate într-un amestec chimic pentru a-i proteja de ciuperca botrytis. Ulterior, tulpinile de trandafiri sunt puse în găleți pentru a absorbi o soluție de hidratare. Soluția de hidratare ajute la supraviețuirea celor treizeci de zile fără apă.

O penultimă etapă, care ajută la supraviețuirea plantelor este o soluție care reduce hormonul de creștere. Etilena provoacă îmbătrânirea florilor. Prin adăugarea acestei soluții, plantele reușesc să supraviețuiască. Ultimul psa este cel de ambalare în cutii de carton cu găuri în partea de sus și de jos. Găurile au menirea de a lăsa aerul din sistemul containerului să circule.

Kenya, unul dintre cei mai mari exportatori de flori din lume

Kenya a ajunst în această postură datorită poziției sale ecuatoriale și a altitudinilor mari, spun cei de la BBC. Un alt factor care a dus Kenya aici este forța de muncă relativ ieftină. Kenya concurează pentru poziția dominantă pe piață cu Columbia și Ecuador.

Cele două țări din America Latină exportă aproximativ 10% din florile lor prin transport maritim către America de Nord și Europa. Aceste flori se află pe mare pentru o perioadă mult mai scurtă de timp. Firmele care exportă din America Latină nu folosesc atmosfera controlată, sau tratamente post-recoltare.

Cu toate acestea, exportatorii kenyeni trebuie să fie foarte atenți. Nu există o rută directă de transport maritim către Europa, în schimb, containerele sunt transferate în Orientul Mijlociu de pe nave mai mici pe altele mult mai mari.