Cum să adormi mai repede în fiecare seară. Sfaturile vitale ale unui psihoterapeut

Cum să adormi mai repede în fiecare seară. Sfaturile vitale ale unui psihoterapeut
Ce trebuie să faci pentru a avea un somn cât mai odihnitor

Un somn bun este unul dintre cele mai importante lucruri pentru creier și pentru buna funcționarea a acestuia. Când suntem obosiți devenim irascibili și nu suntem atât de atenți la tot ce se întâmplă în jurul nostru. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să dormi mai bine.

Sfaturi pentru un somn de calitate de la un psihoterapeut

Victor Toriani este psihoterapeut, psiholog clinician și organizațional. Acesta a explicat, în cadrul emisiunii „Vorbește lumea”, că există trei tipuri de insomnii. Este vorba despre cea temporară sau pasageră, acută și cronică. De asemenea, a făcut și câteva recomandări pentru un somn mai bun

  • Evită consumul de alcool înainte de culcare

Alcoolul te poate relaxa, însă menține somnul în stadiile superficiale, ceea ce înseamnă că nu vei avea parte de acel somn adânc și odihnitor. De asemenea, atunci când consumăm mult alcool înainte de culcare, corpul se va trezi atunci când alcoolemia scade.

  • Evită consumul de cafeină și nicotină

Potrivit studiilor, cei care consumă cafeină după ora două după-amiază pot avea probleme cu somnul. Totodată, nicotina poate menține somnul în stadiile superficiale sau să trezească organismul mult prea devreme.

Sfaturi pentru un somn mai odihnitor

  • Încearcă să ai un program de somn bine pus la punct

Este important să ne trezim și să ne culcăm la aceeași oră. Bine de reținut este faptul că somnul pierdut în timpul săptămânii nu se poate recupera în weekend. În general, adulții au nevoie între șapte și nouă ore de somn pe noapte.

  • Somnul de după-amiază

Un mic pui de somn este recomandat doar în cazul în care ai dormit prea puțin cu o seară înainte. De asemenea, dacă ești acel gen de persoană care nu mai poate dormi deloc noaptea, ar fi mai bine să eviți somnul de după-amiază.

  • Fă o baie sau un duș fierbinte

O baie sau un duș fierbinte ajută foarte mult la relaxare. Atunci când temperatura corpului scade, se induce o stare de somn.

  • Dormitul întunecat și răcoros

Este bine ca atunci când ne punem la somn să nu avem mulți stimulenți luminoși. Totodată, este recomandat ca noaptea să dormim în întuneric, iar ziua să ne trezim atunci când lumina este foarte puternică.