Cum reduci la jumătate consumul la Dacia Logan sau Duster făcând această modificare. Părerile sunt împărțite

Autor: Chivu Ana - 15:19, 24 aug. 2019
Cum reduci la jumătate consumul la Dacia Logan sau Duster

Iată câteva idei care te vor ajuta să reduci consumul la jumătate în ceea ce privește Dacia Logan sau Duster. Modificarea ce urmează fie explicată mai jos este deja folosită de numeroși români care spun că astea le-a schimbat viața. Cu toate astea, există și cârcotași care nu susțin metoda și spun că prețul ei este unul mult prea mare.

Cum reduci consumul la jumătate la Dacia Logan sau Duster

Cu toții știm că piața sistemelor GPL continuă să fie în creștere, cel puțin în România. Acest lucru se întâmplă tocmai de când sunt puse noi accize, inutile, pentru carburanți. Unii au recurs chiar și la ulei de gătit pentru a scăpa mai ieftin. Alții apelează la bicliclete, transporturile în comun sau la trotinetele electrice, noua modă.

Cei mai mulți care dețin autoturisme pe benzină apelează la sistemele de gaz pentru că, desigur, costă mai puțin de jumătatea prețului unui litru de benzină. Sistemul GPL este o investiție de 6.000 de lei, dacă este complet. Un sistem pentru mașinile cu motoare în 4 pistoane costă 2.200, cel puțin.

Instalație GPL
Instalație GPL

Merită o instalație pe GPL montată?

În acest preț intră și montajul instalației, dar prețul poate urca și la 3.000 de lei pentru un sistem cu 4 injectoare. În acest timp, o instalație de 6 sau 8 pistoane ajunge la prețul de 6.000 de lei. Mulți spun că, pe GPL, consumul aproape că se dublează, dacă pe benzină consumi 8 litri, pe GPL vei consuma 15 litri. De asemenea, sunt mulți șoferi care spun și că, de fapt, consumul crește cu 20-30%, lucru greșit.

Dacă pui o instalație GPL pe aceeași mașină, vei avea consum de 8 litri, dar la jumătate de preț, ca și cum mașina ar consuma doar 4/100 de benzină. Din cauza greutății mai mari a instalației, apare consumul crescut. În acest context, mașina are „mai mult de tras” când merge pe GPL, lucru compensat de felul în care șoferul apasă pedala. În prezent, peste 5% din mașinile înscrise în circulație în România funcționează cu GPL.