Cum poți să-ți schimbi buletinul dacă nu ești în România. Veste majoră pentru românii din diaspora

de: Manolică Anca
31 03. 2023

Vești bune pentru românii care locuiesc peste hotare. Dacă până acum erau obligați să vină în țară, de fiecare dată, pentru reînnoirea documentelorpentru reînnoirea documentelor, procedura a devenit mult mai simplă! Ei pot acum să își schimbe actele prin intermediul consulatului României. Iată care este procedura.

Anunț important pentru toți românii din diaspora

Dacă ești plecat la muncă în străinătate și trebuie să îți schimbi buletinul, dar programul nu îți permite să vii în România, află că nu mai este nevoie. Există o variantă mult mai ușoară prin care se poate rezolva acest aspect important.

Românii din diaspora au acum posibilitatea de a își schimbe documentele fără a mai veni în țară! Acest lucru se poate face pe baza unei împuterniciri, mai exact o procură făcută la consulatul României din statul în care locuiește.

Solicitantul trebuie să atașeze pe procură o fotografie care să fie certificată cu timbrul sec al oficiului consular respectiv. De asemenea, pe verso, trebuie atașată o altă fotografie, identică.

Ce trebuie să mai cuprindă procura

Un alt aspect important de menționat este faptul că în cuprinsul respectivei procuri trebuie să fie trecut motivul pentru care aceasta a fost făcută. Adică: depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate, împreună cu motivul solicitării actului de identitate (buletinul a expirat, s-a pierdut sau a fost schimbat domiciliul actual).

Totodată, românii care doresc să își schimbare cartea de identitate prin intermediul consulatului, vor trebui să ducă împuternicirea în format original, alături de certificatul sau certificatele de stare civilă, precum și actul de proprietate.

Îți poți face și pașaport CRDS

De asemenea, în cazul în care locuiești în străinătate, dar încă figurezi cu domiciliul în România, conform Direcției de Evidență a Populației Iași, poți beneficia de Paşaportul simplu electronic pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate (CRDS). Cererea trebuie depusă, la fel, la Ambasada/consulatul României din străinătate.

Valabilitatea pașaportului electronic este de 10 ani, în timp ce pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, acesta este valabil numai 3 ani.

Acest tip de paşaport nu vine să restrângă în niciun fel drepturile cetăţeneşti: nu mai trebuie cartea de identitate pentru obţinerea noului paşaport, chiar dacă este expirată.

Citește și: Anunţ important pentru românii din străinătate. Ce se întâmplă cu tinerii care împlinesc 16 ani, legea care ar urma să se schimbe