Cum pornești o mașină cu bateria moartă. Cele mai geniale trucuri utile pentru toți șoferii români

Cum pornești o mașină cu bateria moartă. Cele mai geniale trucuri utile pentru toți șoferii români
Cum pornesti o masina cu bateria moarta

Iată cele mai simple moduri prin care să pornești o mașină care are bateria moartă. Ce anume trebuie să faci atunci când rămâi fără baterie la mașină.

Cum pornești o mașină cu bateria moartă

Ca să pornești o mașină pe timp de iarnă folosindu-te de cablurile auto, mai este nevoie de o mașină care să fie poziționată în fața cei care nevoie de curent. Dacă maima ta este cu cutie de viteze automată, se poziționează selectorul de viteze în modul P (Parking), iar dacă mașina ta este cu cutie de viteze manuală, schimbătorul se pune la punctul mort (Neutral). Trebuie să tragi frâna de mână la ambele autovehicule.

Apoi, trebuie să deschizi capotele ambelor mașini, iar aceea care are bateria descărcată este important să aibă și o portieră deschisă deoarece atunci când se aplică tensiunea, există pozibilitatea de a se declanșa sistemul antifurt, iar ușile să se blocheze automat.

De menționat este că bateria mașinii are două borne, una pozitivă (+) și una negativă (-). Se mai pot găsi și denumirile ”POS„ sau ”NEG”, dar de cele mai multe ori borna pozitivă este de culoare roșie, iar cea negativă de culoare neagră. În situația în care bornele bateriei sunt oxidate, acestea trebuie curățate cu o perie de sârmă sau cu o lavetă. Recomandabil este să nu atingi bornele mașinii cu mâinile goale, ci ia o pereche de mănuși din cauciuc.

Ce trebuie să faci

Acum este momentul în care se conectează cablurile auto de pornire. Cel roșu ori cu clemă se conectează la borna pozitivă a mașinii cu bateria descărcată, iar capătul celălalt la borna pozitivă a mașinii donatoare. Clema neagră ori cablul negru se conectează apoi la borna negativă a mașinii donatoare, iar clema a doua tot neagră se conectează la piesa metalică nevopsită a mașinii cu bateria descărcată. Asigură-te și că cablurile nu se ating de alte piese ale motorului aflat în mișcare.

După ce s-au conectat bornele, poți porni motorul mașinii donatoare și să îl lași să meargă vreme de 10-20 de minute, după care îl poți opri. Este momentul acum să încerco să pornești mașina cu bateria descărcată, iar dacă ea pornește, lasă motorul să meargă vreme de 10-20 de minute, ca să încarce bateria. În situația în care mașina nu a pornit, se repetă procedura. Evită însă să pornești motorul mașinii cu bateria descărcată, deoarece acest lucru poate să conducă la defectarea alternatorului mașinii.

Dar dacă mașina a pornit, deconectează cablurile în ordine inversă. Astfel, se deconectează prima dată clema neagră prinsă de piesa metalică a bateriei, apoi clema neagră de la borna negativă a mașinii donatoare. Apoi, se deconectează și clema roșie de la borna pozitivă a mașinii donatoare, iar în final clema roșie de la borna pozitivă a mașinii cu bateria descărcată.

Dacă nu ai de la cine să primești curent, cumpără-ți un jump starter. El este un dispozitiv mobil care funcționează pe bază de baterii și se conectează direct la bornele bateriei. Dacă stai la curte și bateria mașinii este descărcată complet, poți utiliza un redresor ca să o încarci.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI