Cum face LIDL bani cu produsele românești, de fapt. Adevărul a ieșit la iveală

de: Stan Nicu
20 11. 2020

A ieșit la iveală cum face Lidl bani cu produsele românești. Lidl a facilitat exportul de produse româneşti către magazinele sale din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, în 2019, relevă cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care a fost făcut în perioada 1 martie 2019-29 februrie 2020.

Lidl a trimis la magazinele sale din Europa produse românești în valoare de 59 de milioane de euro

Lidl a trimis produse românești către magazinele sale din UE, în valoare de 59 de milioane de euro anul trecut. Raportul de sustenabilitate include şi alte demersuri ale companiei, precum măsurile de reducere a cantităţii de plastic puse în circulaţie sau cele în vederea reducerii risipei de alimente.

În dezvoltarea raportului au fost abordate rezultatele procesului de consultare a grupurilor de stakeholderi, derulat pentru raportul non-financiar aferent anilor 2017 şi 2018, acestea fiind considerate în continuare valide şi relevante pe plan local, pentru activitatea Lidl.

Cât a investit Lidl în comunitățile din România

Numărul furnizorilor locali de bunuri şi servicii a crescut în 2019 cu 11% faţă de anul 2018, iar cantitatea de fructe şi legume româneşti a fost cu 23% mai mare. În plus, raportul reflectă rezultate extraordinare şi în ceea ce priveşte demersurile şi măsurile de reducere a cantităţii de plastic şi a risipei de alimente, precum şi investiţii sociale de peste 22.500.000 lei în comunităţile din România.

Chiar dacă anul acesta este influenţat de schimbări aduse de declanşarea pandemiei, evaluarea anuală a impactului pe care îl avem ca business rămâne în continuare o prioritate pentru noi, fiind şi mai importantă în acest context. Lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate reprezintă parcursul unui an 2019 de succes pentru noi, marcat de creşteri înregistrate pe toate segmentele activităţii de business, de la angajaţi, clienţi şi produse până la consolidarea unor parteneriate de încredere. Raportul înscrie rezultatele noastre, măsurile pe care le-am luat şi ce putem îmbunătăţi la ele, precum şi obiectivele de dezvoltare durabilă a business-ului Lidl România. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul Lidl, iar măsurile noastre nu sunt doar nişte indicatori într-un raport, ci fapte pentru un viitor mai bun”, a declarat Frank Wagner, CEO Lidl România.

Cele mai importante rezultate înregistrate de Lidl în anul financiar 2019

-Lidl a facilitat exportul produselor româneşti în valoare de 59 milioane de euro, dublu faţă de anul anterior;

– Peste 80% din furnizorii de bunuri şi servicii ai Lidl sunt din România, cu o creştere de 11% faţă de anul anterior.

– Peste 80% din cantitatea de fructe şi legume din Piaţa Lidl, în vârf de sezon din perioada de raportare, provine de la producători români;

– 79% din camioanele cu care a fost transportată marfa în 2019 au fost echipate cu motoare EURO 5 şi EURO 6, cu 8 puncte procentuale mai mult decât anul anterior;

– Lidl a colectat şi trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deşeuri, cu 21% mai mult decât în 2018;