Cum e corect să pleci cu mașina de pe loc iarna: încălzești motorul sau pornești direct la drum?
În zilele noastre, șoferii se confruntă cu o dilemă frecventă în sezonul rece: să încălzească sau să nu încălzească motorul mașinii înainte de a porni la drum? Află care variantă este mai bună pentru longevitatea autoturismului tău!
Cum încălzesc șoferii motorul mașinii pe timp de iarnă?
Încălzirea motorului înainte de a porni în mers sau așteptarea ca mașina să se încălzească în timp ce te deplasezi sunt două abordări diferite, iar fiecare are argumentele sale pro și contra.
O parte dintre șoferi susține cu înverșunare că cel mai bine este să pornești direct în mers, argumentând că noile tehnologii și uleiurile moderne au redus necesitatea încălzirii prealabile.
Această abordare economisește combustibil și reduce emisiile de gaze cu efect de seră, fiind prietenoasă cu mediul. De asemenea, experții canadieni au descoperit că încălzirea motorului în mers este mai eficientă pentru mediu și consum.
Testele lor indică că motoarele încălzite în timpul conducerii ating temperatura optimă mai rapid datorită turațiilor mari, ceea ce face ca și catalizatoarele să funcționeze mai eficient în filtrarea noxelor.
În contrast, încălzirea motorului pe loc, la ralanti, duce la o încălzire mai lentă a motorului și catalizatorului, crescând astfel poluarea. Mai mult, o încălzire mai rapidă a motorului reduce consumul de combustibil
Mulți șoferi au crescut cu ideea că trebuie să aștepte ca motorul să se încălzească timp de câteva minute înainte de a se aventura pe drumurile reci de iarnă sau în condiții meteo nefavorabile. Argumentele pro pentru această practică includ protejarea motorului prin lubrifiere și menținerea confortului în mașină, prin dezghețarea parbrizului și încălzirea cabinei.
CITEȘTE ȘI: Trucul genial pentru a încălzi mașina mai repede iarna. Ce trebuie să faci dimineața
Care este variantă ideală descoperită de specialiști
Potrivit 4tuning.ro, experții auto recomandă o soluție de compromis pentru încălzirea motorului în condiții eficiente și sigure. Astfel, în loc să aștepte pe loc minute în șir sau să plece imediat cu motorul rece, ambele variante având dezavantaje, soferii ar trebui să pornească motorul cu aerul condiționat activat și să aștepte doar un minut înainte de a se pune în mișcare.
Pornirea aerului condiționat angrenează compresorul, oferind motorului o sarcină mai mare și permițându-i să se încălzească mai rapid. În plus, această metodă ajută la dezghețarea rapidă a geamurilor dacă sunt înghețate. După ce vehiculul este pus în mișcare și indicatorul de temperatură începe să crească, aerul condiționat poate fi oprit.
CITEȘTE ȘI: Cum încălzești mai repede mașina iarna