Cum arată Renault-ul mai tare decât Dacia Logan. E aproape la fel de ieftin, dar mai fiabil

de: Dana Cazacu
13 05. 2020

Noul Renault Clio este un pas uriaș în față, sub toate aspectele, raportat la fosta generație. De la calitatea impresionantă a habitaclului, până la comportamentul dinamic echilibrat, micul francez este la înălțime.

Cum arată Renault-ul mai ieftin ca o Dacia Logan, dar la fel de fiabil și bun

Noul Renaul Clio oferă o calitate a fabricației imposibil de egalat. Este mai spațios, mai ușor, mai puternic, sportiv, oferind o senzație de calitate accentuată, cum nu se găsește în clasa hatch-urilor mici.

Modificările făcute de inginerii francezi au făcut ca noul Renault Clio să arate mai sportiv, deoarece aceștia :

  • au scurtat consola față cu 2,3 cm
  • au coborât plafonul spre spate
  • au desenat o linie ascendentă pentru geamurile laterale
  • au înlocuit elementele de stil negre cu unele cromate.

Noul model Renaul Clio a intrat la apă

Noul model Renaul Clio este cu 30 milimetri mai scund, în zona din spate cu 48 milimetri și cu 14 milimetri mai scurt și ecartamentul spate este mai mic decât cel din față.

Deoarece este dotat cu cu lumini de zi în forma literei C și faruri full-LED standard, pe toate versiunile, îl transformă în cel mai aerodinamic model din segment.

Cum arată Renault-ul mai ieftin ca o Dacia Logan, dar la fel de fiabil și bun.

Cum se simte la interior

Zona superioară a habitaclului este acoperită cu plastic moale, inclusiv partea frontală a bordului și chiar au coborât și prin jurul tunelului central, Clio 5 având cu 25% mai multe plastice moi decât Clio 4.

Oferă o senzație de calitate sprijinită de display-ul central de 9,3 inci, a preluat blocul de comandă de la Duster, fiind o soluție mai practică și un instrumentar de bord configurabil de 7 inci.

Cum e motorul și cum se mișcă

Motorul de 1.0 TCe de 100 CP – este rafinat și ansamblat la uzina din Colibași. Începe să tragă sub 2000 rpm și cuplul mai mare dezvoltat la turații joase permite schimbul treptelor mai jos și, implicit, un rulaj mai economic: 5,9 l/100 km pe un traseu mixt. Este mai prietenos în utilizare. Mai există și varianta de motor de 1.3 TCe de 130 CP.

Mașina este reglată fix la jumătatea distanței dintre confort și dinamică. Este echipată  cu jante pe 17 inci. Suspesia nu zdruncină și ține corect ruliul sub control, direcția este ceva mai puțin demultiplicată și mai exactă decât la fosta generație, dar este foarte ușoară în modul ECO. Apăsarea butonului Sport îi reduce servoasistarea electrică semnificativ, fără însă a o ”întări” suficient pentru a o considera sportivă. Întreg ansamblul se comportă neutru și se simte omogen, dar ESP-ul reglat prevăzător intră repede în scenă, tăind gazul.