Cum arată prima mașină produsă în România. Nu, nu este Dacia. Ce au făcut rușii cu uzina, după ce au văzut modelul

Autor: Moraru Madalina - 10:03, 01 dec. 2019

Dacă v-ați gândit că primul autoturism produs vreodată în țara noastră trebuie în mod clar să fi fost un model de Dacia, nimic mai fals! Prima mașină care s-a fabricat în România a reprezentat un proiect inedit și neașteptat, iar momentul a coincis cu sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Așa arată prima mașină produsă în România și surpriză… nu este Dacia!

Cum arată prima mașină produsă în România. Nu, nu este Dacia. Ce au făcut rușii cu uzina, după ce au văzut modelul
Prima mașină produsă în România nu a fost un model de Dacia

În anul 1945 a fost produs primul autoturism 100% românesc și vehiculul a fost numit Malaxa 1C. Mașina a fost fabricată în orașul Reșița, însă pentru ca proiectul să poată fi realizat au participat la construirea autoturismului și tehnicieni de la IAR Brașov. Aceasta a fost prima fabrică de avioane de pe teritoriul țării noastre.

Autoturismul Malaxa 1C punctează faptul că România are o vastă istorie în construirea mașinilor, fiind însă mai cunoscută pentru cele de tip Dacia. Totodată, prima mașină înmatriculată vreodată la noi în țară a fost un model FN Herstal și acest lucru s-a întâmplat în anul 1900.

Pe parcurusul a doi ani a fost produsă Malaxa 1C și au fost fabricate aproximativ 200 de unități. Pentru că în acele vremuri economia era una precară, modelul nu a putut trece la producția de serie și astfel că uzina Malaxa din Reșița a fost mutată în Podgorie, în Urali. Operațiunea a fost executată la cererea generalului Brejnev, cel care a fost foarte impresionat de autoturismul românesc. Generalul a putut testa mașina românească după ce a realizat un drum de la București până la Sofia.

Pasionații de autoturisme mai trebuie să știe și că mașina a primit numele de Malaxa 1C, după numele inginerului Nicolae Malaxa (1884-1965), un cunoscut întreprinzător din perioada interbelică. Mașina putea să transporte până la 6 persoane, fiind ceea ce numim în prezent un family car. Forma caroseriei sale era una foarte elegantă și aerodinamică, pe când portbagajul era poziționat în partea din față.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI