Cum arată până acum Drumul expres Craiova-Piteşti. Peste 700 de utilaje sunt mobilizate pe şantier
A început turnarea primului strat de asfalt pe tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Imaginile de pe șantier au fost filmate cu drona și date mai departe reprezentanților CNAIR. De asemenea, s-au montat și grinzi la pasajul CF de la kilometrul 52+500 al tronsonului 2, lot 2.
A început asfaltarea drumului expres Craiova-Pitești
Ultimele imagini surprinse de pe șantier au fost cele cu punerea primului strat de asfalt pe tronsonul 2, lotul 1. Planul este ca în această etapă sa se realizeze în perioada ce urmează toți cei 40 km ce aparțin de tronsonul 2. În ultima perioadă, lucrările au avansat foarte mult. Antreprenorul UMB este cel ce se ocupă de cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești, alături de o asociere de firme. Cel mai așteptat proiect este finalizarea centurilor pentru Balș și Slatina. Odată cu terminarea lor, traficul greu din cele două orașe va dispărea.
De asemenea, s-a început și montarea grinzilor la pasajul CF. Acestea au o lungime de 30 de metri, iar greutatea lor este de 55 de tone. Toate grinzile ce vor fi instalate sunt produse în fabrica de grinzi a antreprenorului ce execută lucrările la Drumul Expres Craiova – Pitești. De asemenea, potrivit, reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru a manevra cu ușurință grinzile, se folosește o automacara de tip Liebherr ce are o greutate de 750 de tone.
Drumul este supranumit „Autostrada Ford”
Drumul Expres este de mult așteptat de către olteni, dar și de investitorii străini din zonă de mai bine de 10 ani. Este denumit și „Autostrada Ford”, deoarece producătorul american a cerut cu insistență finalizarea proiectului. Primii care au câștigat licitația sunt italienii de la Tirrena Scavi. Aceștia execută lucrările la tronsonul 1 ce are 17,7 km. De la Craiova până în județul Olt, lucrările au avansat repede pe tronsonul 2. Aici se lucrează pe teritoriul județului Olt.
„De ieri a început pe tronsonul 2, lot 1, aşternerea stratului de bază de asfalt, proces ce continuă până vom acoperi tot traseul de aproximativ 40 kilometri ai tronsonului 2. A fost, de asemenea, turnată prima placă de suprabetonare la podul din cadrul nodului rutier de la Slatina. Peste 1.400 de oameni şi mai mult de 700 de utilaje au fost mobilizate pe şantier pe tronsoanele 2 şi 3. Pe tronsonul 3 se lucrează cu 8 instalaţii de forat coloane la structuri. Din cei 31 de kilometri ai tronsonului 3 au fost decopertaţi peste 17 kilometri“, sunt informaţiile făcute publice pe pagina oficială a CNAIR.
Cel mai greu obiectiv de realizat este construirea podului peste râul Olt, în apropiere de Slatina. Tot drumul are 121 km și are câte două benzi pe sens. De asemenea, va exista și o bandă mediană lată de 3 metri.