Cum ajungi să îți vinzi produsele într-un supermarket în România. Care sunt condițiile care ți se impun

de: Dana Cazacu
27 02. 2021

Pașii prin care micii producători români pot ajunge să își vândă produsele în marile lanțuri de magazine au fost explicați de către antreprenoarea Georgiana Gheorghe. Iată cum poți să îți vinzi produsele într-un supermarket din România.

Iată cum poți să îți vinzi produsele într-un supermarket

Antreprenoarea Georgian Gheorghe, cea care și-a lansat o mică fabrică de clătite, a menționat câțiva pași care vin în ajutorul celor care vor să își vândă produsele în marile lanțuri de magazine și supermarketuri.

 “Produsele trebuie să aibă o şansă de a-şi dovedi utilitatea șii existența pe piațăţă, la raft. Apoi, consumatorul care e rege, şi pe care ambele părți trebuie să-l respecte, va decide”, spunea în urmă cu ceva timp antreprenoarea, potrivit startupcafe.ro.

Cum să îți vinzi produsele în supermarket – updatarea comerțului

Georgiana Gheorghe a explicat de ce este important pentru micii producători să vândă în marile lanțuri de retail. Ea a spus că în acest mod i-a adus un plus de valoare consumatorului român, care are parte astfel de:

  • varietate de sortimente
  • paletă largă de prețuri.

Românii se simt bine în spații luminoase și spațioase, în care să fie înconjurați de oferte generoase, în detrimentul magazinelor mici care sunt îngrămădite la parterul blocurilor, îngrămădite și cu produse care nu sunt la vedere. Comerțul autohton trebuie să se reinventeze pentru a fi atractiv pentru clienți, să se updateze la noile cerințe ale românilor. După părerea antreprenoarei, colaborarea cu marile lanțuri de magazine presupune din partea micilor producători:

  • o disciplină specifică
  • o centralizare a vânzărilor
  • o logistică riguroasă
  • un timing impecabil
  • un grad semnificativ de predictibilitate a dezvoltării propriei afaceri.

Cum să îți vinzi produsele în supermarket – drumul parcurs de micii producători

Pentru a ajunge în magazine, micii producători trebuie să urmeze următorii pași, după cum afirma chiar Georgiana Gheorghe, povestind despre afacerea sa cu clătite:

 ”Orice listare începe cu degustări, care ar trebui să fie obiective. Însă, aşa cum ştim, de gustibus non est disputandum (gusturile nu se discută). Bunăoară, degustările sunt subiective şi trec prin filtrul echipei de achizitori, colegi samd. Contează foarte mult şi cat eşti de convingător tu, ca reprezentant al producătorului şi ce atitudine ai în faţa achizitorului. Eu cred ca e vorba întotdeauna de oameni. Nu cred în reţete de manual şi nu cred că atitudinea achizitorilor este aceeaşi în situaţii diferite.

Ca în viaţa, şi în business trebuie să existe o oarecare chimie, un limbaj comun, de înţelegere şi un grad de empatie/încurajare. Mai ales când vorbim de mici producători. Nu suntem în situaţiile în care, de la nivel central, head quarter-ul a două multinaţionale, contractele, preţurile, volumele sunt stabilite şi negociate. În relaţiile cu micii producători, mai ales de produse noi sau unice, trebuie să existe un raport de încredere reciprocă. Produsele prezentate trebuie să aibă o şansă de a-şi dovedi utilitatea şi existenţa pe piaţă, la raft. Apoi, consumatorul care e rege, şi pe care ambele părţi trebuie să-l respecte, va decide.”