Cum a ajuns Taylor Swift un adevărat fenomen mondial. Secretul care a ajutat-o să devină una dintre cel mai bine vândute artiste din lume
Taylor Swift este, în acest moment, una dintre cele mai de succes artiste din lume. A adunat o avere impresionantă și umple stadioane întregi în orice colț al lumii ar avea concert, iar succesul ei se datorează unui cumul de factori. Nu doar talentul și carisma i-au fost de ajutor, ci și managementul și echipa de marketing care stau în spatele ei.
Cui i se datorează succesul lui Taylor Swift
A crescut la o fermă de brazi, în statul Pennsylvania. Câțiva ani mai târziu, stabilită în Nashville – patria muzicii country din Statele Unite – și cu o mulțime de vise, Taylor Alison Swift a început să muncească din greu la visul de a face muzică.
Departe de lumea rurală și transformată în cea mai de succes vedetă pop a ultimului deceniu, fetița care visa să facă muzică country, inspirată de Shania Twain, a ajuns la 33 de ani să conducă topurile, cu vânzări de peste 50 de milioane de albume la nivel global.
Punctul ei forte rămâne însă pe platformele digitale: anul acesta, a devenit prima femeie cu peste 91 de milioane de ascultători lunari pe Spotify și doar cu albumul Folklore a acumulat peste 5 miliarde de descărcări.
Chiar și cei care nu sunt fani dedicați, dar au auzit de ea sau cunosc pe cineva din comunitatea Swiftie, se întreabă ce se ascunde în spatele succesului acestei tinere. Există multe motive în spatele fanatismul de care se bucură, dar toate duc la același punct: umanitatea versurilor compuse de Taylor.
Piesele inspirate din propriile experiențe de viață
Publicul se identifică cu poveștile personale pe care Taylor Swift le transformă în cântece. Artista își împărtășește dramele, dezamăgirile și neliniștile prin mesaje puternice. Multe dintre cântecele ei sunt inspirate din fostele relații, iar fanii identifică imediat piesele care fac trimitere la foștii iubiți.
Această comunitate, pe lângă loialitatea față de cântăreață, interacționează în mod constant cu Taylor printr-un cod comun. Acest cod este format din indicii subtile pe care artista le lasă în rețelele sociale, interviuri sau videoclipuri, și pe care doar adevărații Swifties le pot descifra. Aceste indicii variază de la anunțuri și noutăți până la detalii despre viața ei amoroasă.
Cu mult înainte de a deveni un simbol al industriei muzicale, artista își manifesta deja talentul. Mai întâi a fost pasiunea pentru teatrul muzical, care a dus-o la Broadway, iar cu o maturitate surprinzătoare, la 10 ani, Taylor scria deja cântece și cânta în karaoke și cafenele.
A debutat la 16 ani și s-a reinventat pe parcurs
Cu sprijinul familiei sale și o stăpânire deplină a talentului său vocal, Taylor și-a făcut debutul la doar 16 ani, când Scott Borchetta i-a oferit primul contract cu casa de discuri Big Machine Records, în timpul unui concurs de talente din Nashville. Aceasta a fost rampa ei de lansare.
Anii au trecut, iar Taylor a evoluat muzical, trecând de la country la electro-pop odată cu albumul 1989 din 2014. Cu producători de renume și o direcție nouă, Swift și-a reinventat stilul fără să-și piardă autenticitatea, demonstrându-și versatilitatea.
Succesul ei nu este doar o chestiune de talent, ci și de angajament. Taylor lansează constant albume care răspund așteptărilor publicului ei, iar albumele Reputation și Lover au confirmat acest lucru, explorând teme diverse și complexe, de la iubire la feminism.
Dincolo de talent, muncă asiduă, versatilitate, carismă și consecvență, succesul lui Taylor Swift se datorează și echipei ei. De la casa de discuri până la echipa de management care lucrează, toți contribuie la produsul de marketing care poartă numele de Taylor Swfit.