Cristian Onețiu, de la “Imperiul leilor”: cum să îți salvezi afacerea. Șapte sfaturi pentru toți cei afectați de criză
În această perioadă multe din afacerile companiilor, fie companii mari sau mici, au avut și vor avea de suferit și nimic nu poate opri acest declin din păcate. Statul încearcă să ia măsuri care să ajute IMM-urile și mici intreprinzători dar nu este suficient.
Cristian Onețiu, de la “Imperiul leilor”: cum să îți salvezi afacerea
Printre antreprenorii cu experiență din România se numără și Cristian Onețiu, în vârstă de 42 de ani, unul dintre afaceriștii de top, creatorul Life Care, un business cu cifră de afaceri de aproape 100 de milioane. Mai nou face parte din cei 4 membrii ai echipei de investitori în proiecte din cadrul emisiunii ”Imperiul Leilor”, difuzată la PRO TV. La fel ca și ceilalți antreprenori, nici pentru Cristian Onețiu nu este o perioadă bună, dar încearcă să se mențină în top, făcând tot ce se poate pentru a nu-și duce business-ul în faliment.
Șapte sfaturi pentru toți cei afectați de criză
Cristian Onețiu a încercat să transmită șapte sfaturi pentru micii antreprenori, într-un interviu acordat celor de la click.ro, astfel încât să-și poată menține afacerile pe linia de plutire în această perioadă.
1. „Mai bine precaut decât plin de regrete! Adică…. să pună siguranța angajațiilor și a clienților pe primul plan.
2. „Dacă mai curge, nu opri robinetul!” Adică…. să își păstreze active orice tip de activități ce încă mai aduc încasări .
3. „Când veniturile nu sunt sigure, singură certitudine este cheltuiala!” Adică…. să se replieze la nivel de cheltuiei fixe și variabile ale firmei, pentru a nu pierde sau a pierde cât mai puțin.
4. „Cash-ul este rege! Întotdeauna. Dar mai ales în criză”. Adică…. să urmărească lichiditatea firmei mai mult decât oricând și să aibă surse deschise de finanțare în caz de lichiditate negative.
5. „Fie schimbi tu, fie schimbarea te scoate din joc!” Adică…. să inoveze, pentru că acum este cel mai bun moment de schimbare / transformare a afacerii.
6. „Trebuie să știi să faci diferența dintre oamenii care vin în viața ta pentru un motiv, pentru o perioadă sau pentru a împlini o misiune comună”. Adică…. să-i țină aproape pe toți cei valoroși cu care poate construi / reconstrui întreaga afacere (clienți de bază, angajați cheie, furnizori buni, parteneri serioși).
7. „Începe reconstrucția cu sfârșitul în minte!” Adică…. să gândească în continuare MARE și curajos, chiar dacă în perioada următoare e clar că ne va fi greu și va trebui repornit de la un nivel mult mai jos decât de unde ne-am oprit. Ideea este că până la criza următoare să reușești să fii liber operațional, cu rezerve de criză și oameni pregătiți pentru orice situație. Altfel, dacă doar te-ai angajat la tine la firma, nu ești antreprenor!