Creare cont AFM. Pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a te înregistra

de: Ionuț Vieru
12 06. 2023

Creare cont AFM. Cum va puteți crea un cont AFM, principala instituție care asigură suportul financiar pentru realizarea proiectelor și programelor pentru protecția mediului, constituită conform principiilor europene „responsabilitatea producătorului” și „poluatorul plătește”.

Creare cont AFM. Pașii pe care trebuie să-i urmați

Administrația Fondului de Mediu (AFM) este o instituție publică din România care funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale în coordonarea Ministerului Mediului și Pădurilor.

AFM gestionează programe finanțate din fonduri naționale. Instituția este finanțată integral din venituri proprii și răspunde de gestionarea Fondului pentru mediu. Fondul pentru mediu este fond public, iar veniturile acestuia constituie venituri publice. Acestea fac parte din bugetul general consolidat și sunt constituite printr-o lege specială ce stabilește și destinațiile acestora.

Mai multe informații puteți găsi pe site-ul oficial al Administrației Fondului de Mediu, acolo unde vă puteți face și cont. Pentru a face acest lucru, în primul rând accesați următorul link: https://inscrierionline.afm.ro

Odată ce ați accesat site-ul, se face click pe „Înregistrați-vă acum”, iar în pagina afișată va trebui să completați adresa de e-mail și apoi dați click pe „Trimiteți codul de verificare”. Mai apoi, accesați adresa de e-mail completată, identificați e-mailul primit de la Microsoft cu codul de verificare, introduceți codul de verificare și dați click pe „Verificați codul”.

Mai apoi, introduceți parola și datele solicitate, apoi click pe „Creare cont”. După ce contul a fost creat cu succes, accesați aplicația și faceți identificarea cu adresa de e-mail și parola definită anterior.

Citește și: Casa Verde Fotovoltaice, pe ultima sută de metri: ce trebuie să știe românii care vor panouri solare pe bani de la stat

Programul Casa Verde 2023

Programul Casa Verde le oferă românilor ocazia de a beneficia de panouri fotovoltaice pentru a-și micșora semnificativ cheltuielile. Statul român va oferi suma de 20.000 de lei pentru a monta astfel de panouri.

Panourile fotovoltaice vor putea fi montate doar la adresa din buletin, iar înscrierile se vor face pe fiecare regiune în parte. Bugetul disponibil pe fiecare zonă se va calcula în funcție de numărul de case intabulate, spun autoritățile.

Pentru a vă înscrie în program, trebuie să intrați pe site-ul AFM, acolo unde încărcați o copie după buletin și extrasul de carte funciară. Mai multe de atât, actele necesare pentru finanțare sunt:

  • carte de identitate;
  • extras de carte funciară;
  • dovada că persoana beneficiară nu are datorii la stat sau la bugetul local;
  • certificatul de racordare.

Citește și: Casa Verde Fotovoltaice București-Ilfov. Bugetul alocat pentru Bucureşti, epuizat în 9 minute

Programul pe regiune de înscriere la Programul Casa Verde 2023

  • București – Ilfov: 19, 22, 23 mai 2023. Buget – 99.860.00;
  • Județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu: 24, 25, 26 mai 2023. Buget – 245.060.000;
  • Județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui: 29, 30, 31 mai 2023. Buget – 279.480.000;
  • Județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș: 6, 7, 8 iunie 2023. Buget – 240.020.000;
  • Județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea și Tulcea: 9, 12, 13 iunie 2023. Buget – 212.400.000;
  • Județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman: 14, 15, 16 iunie 2023. Buget – 280.900.000;
  • Județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea: 19, 20, 21 iunie 2023. Buget – 174.300.000;
  • Județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș: 22, 23, 26 iunie 2023. Buget – 200.480.000;

Programul vine și cu câteva schimbări. Pentru început, bisericile vor putea primi bani de la stat, iar oamenii își vor putea instala panourile doar la adresa de buletin. Totodată, prima analiză a documentelor trebuie făcută de către instalatori. Guvernul a decis să facă acest modificări având în vedere că, anul trecut, cele 45.000 de dosare au fost aprobate într-un an de zile.