Condiții noi pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar. Procedura va fi simplificată
Românii care vor să iasă din țară în afara Uniunii Europene trebuie să știe că există câteva condiții noi pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar. Mai exact, proiectul de lege privind noile condiții de eliberare a pașaportului temporar a fost adoptat de către Camera Deputaților.. Propunerea legislativă va reglementa regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate. Procedura va fi simplificată în cazul românilor care aplică pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar.
Condiții noi pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar
Propunerea legislativă vrea reglementarea criteriilor pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar. Conform noilor reguli, documentul ar urma să fie emis doar în situații excepționale.
Documentele ar putea fi eliberate doar în caz de urgență sau în situațiile în care cetățenii aflați în străinătate solicită reglementarea șederii sau a situației juridice în străinătate.
De asemenea, actul normativ prevede ca datele biometrice și datele cetățenilor români să fie preluate o singură dată de personalul consular.
Datele vor fi folosite pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, dar și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate.
Totodată, propunerea legislativă va aduce schimbări privind eliberarea succesivă a mai multo Pașapoarte simple electronice pentru minori.
Eliberarea pașaportului simplu temporar – situații excepționale
Odată cu noile norme, vor fi reevaluate și situațiile excepționale în care unii cetățeni vor putea să dețină concomitent un pașaport simplu electronic, dar și un pașaport simplu temporar.
O altă situație excepțională prevede acordarea a două pașapoarte simple electronice valabile.
„Cetăţenii români pot deţine, concomitent, un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar valabile: a) în situaţiile prevăzute la art.17¹ alin. (1) lit. c), atunci când paşaportul simplu electronic a fost depus pentru obţinerea unor vize; b) în situaţia în care se probează, cu documente, necesitatea deplasării cetăţeanului român în străinătate, în perioada în care paşaportul simplu temporar este depus pentru obţinerea unor vize”, conform proiectului de lege.
Documente necesare pentru pașaport simplu temporar în cazul persoanelor majore cu domiciliul în România:
- Cartea de identitate aflată în termen de valabilitate, în original.
- Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.
- Paşaportul anterior, dacă acesta există.