Compania de telefonie care scumpeşte abonamentele. De când vor plăti în plus românii
La această oră pe piața românească sunt patru mari jucători în zona de telecomunicații mobile, Digi, Orange, Vodafone și Telekom Mobile, și toți au avut majorări la costurile abonamentelor, singurii care au reușit să-și mențină tarifele ceva mai mici fiind cei de la Digi. Dar, în aceste zile abonații au primit notificări cu privire la noi schimbări. Așa că, citește mai departe și află care este compania de telefonie care scumpeşte abonamentele, dar și de când vor plăti în plus românii.
Orange și fuziunea completă a operațiunilor sale de telefonie mobilă și fixă
La începutul acestui an, conform unui comunicat emis, Orange România a acceptat fuziunea completă a operațiunilor sale de telefonie mobilă și fixă, iar guvernul român va deține o participație de 20% în cadrul operatorului combinat.
Vezi și: Anunț important pentru clienții companiilor. Ce se întâmplă cu abonamentele la telefoanele mobile
Guvernul a aprobat în decembrie fuziunea dintre Orange România, cel mai mare grup de telecomunicații din țară, și Orange România Communications, fosta companie de stat de telecomunicații Romtelecom, în care Orange deține 54% din acțiuni, iar statul român deține restul de 46% prin Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
Astfel că se încheie o etapă extrem de importantă pentru gigantul de telefonie mobilă și ia sfârșit era Telekom în ceea ce privesc comuncațiile fixe. Orange România a raportat venituri individuale de 1,2 miliarde de euro în 2022 și este operatorul numărul unu de telefonie mobilă din România, în timp ce Orange România Communications, unul dintre cei mai mari operatori de telefonie fixă din România, a raportat venituri de 513 milioane de euro în 2022. Finalizarea tranzacției este așteptată în prima jumătate a anului 2024.
Compania de telefonie scumpeşte abonamentele
În altă ordine de idei, odată cu creșterea ratei inflației, inclusiv costurile marilor companii, precum Orange, au crescut, dar și ca urmare a introducerii a noi taxe de către stat. Astfel că, gigantul a luat decizia de a-și anunța clienții de telefonie mobilă de intențiile sale de majorare a tarifelor la toate abonamentele de telefonie mobilă.
Vezi și: Anunț important pentru românii care au cartele Digi Mobil. E oficial, ce se schimbă de la 1 iulie
Deși existau zvonuri, încă de la finalul anului trecut, decizia de a opera aceste schimbări a venit acum, iar abonații companiei au început să primescă și notificările aferente, fie că vorbim de abonații persoane fizice, fie de cei persoane juridice.
Conform notificărilor trimise de companie, majorările se vor efecta începând cu data de 19 aprilie a.c., fiind justificate și motivele pentru care Orange a luat decizia de a-și majora tarifele existente:
„Începând cu data de 19 aprilie 2024 vom aduce următoarele modificări contractului tău:
În contextul economic actual și al creșterii constante a costurilor aferente furnizării serviciilor de telecomunicații, valoarea abonamentului tău de pe număr/ fiecare dintre numere va fi majorată cu 2 euro (TVA inclus).
Majorarea valorii abonamentului/abonamentelor nu modifică perioada contractuală curentă si nici restul condițiilor contractuale.”, se precizează în notificarea Orange către clienții săi.
În baza actualei legislații, clienții care nu acceptă modificările au termen de 30 de zile de la primirea informării să anunțe compania și să rezilieze contractul, sau să accepte că Orange scumpeşte abonamentele
Vezi și: Cum să cumperi bilet de tramvai sau autobuz STB prin SMS. La ce număr trebuie să trimiți mesaj
Orange și-a consolidat poziția în România
Odată cu definitivarea acordului de fuziune, mișcarea consolidează poziția de servicii convergente a companiei de telecomunicații și îi oferă o șansă mai mare de a inversa soarta operațiunilor sale din România. Orange România are la acest moment 9,7 milioane de clienți, iar de la momentul achiziiei Telekom, în 2020, a reușit să implementeze mai rapid infrastructura de fibră optică, care de altfel, „este cheia succesului strategiei de convergență”, conform directorului general adjunct al Orange.
Principalii rivali ai Orange în România sunt Vodafone, care are aproximativ 8,77 milioane de clienți de telefonie mobilă, 711.000 de clienți de bandă largă și venituri anuale de aproximativ 800 de milioane de euro, și Digi Communications, care are aproximativ 5,6 milioane de clienți de telefonie mobilă, 5,6 milioane de clienți de televiziune cu plată, 4,5 milioane de clienți de bandă largă și care este pe cale să raporteze venituri de peste 1 miliard de euro pentru întregul an.
Vezi și: Lovitura de proporții dată de Digi RCS RDS! Orange și Vodafone nu mai au scăpare
Vodafone România a dat recent un reviriment și și-a crescut baza de utilizatori de telefonie mobilă, după mai multe trimestre de declin, în timp ce Digi și-a crescut baza de clienți în toate operațiunile sale.