Cod rutier 2021. Șoferii primesc amendă de 290 lei pentru această greșeală banală în trafic. Toți o fac, aproape zilnic

de: Cojocaru Cristian
30 04. 2021

În noul Cod Rutier din acest an, la fel ca și anii trecuți, există amenzi minime pentru greșelile din trafic. Deși unele greșeli nu sunt intenționate, ele sunt generatoare de potențiale accidente.

Cod rutier 2021. Șoferii primesc amendă de 290 lei pentru această greșeală banală în trafic

În anii ce au trecut existau legende despre despre agenți de la rutieră deghizați în simpli șoferi. Potrivit acestei idei, ei patrulau incognito și urmăreau șoferii, după care îi opreau, iar, în funcție de greșeală, le dădeau amenzi. Aparent, este nevoie iar de această metodă, luând în considerare numărul tot mai mare de încălcări ale regulementelor din Codul Rutier.

Capitala României este oraș gâtuit de trafic și de numărul de autoturisme, fiind plin de accidente rutiere. Multe dintre ele, făcute din neatenție, din grabă, dar din păcate, multe fiind soldate cu decese. Prin urmare, în noul Cod Rutier 2021 sunt în continuare amendate micile greșeli din trafic.

În urma unui test executat de pilotul Sorin Ene și de o echipă Digi24 în trafic, au fost descoperite greșeli care, în mod normal, nu ar trebui să fie făcute de șoferi. Spre exemplu, potrivit noului Cod Rutier, dacă un șofer trece de pe o bandă pe cealaltă, fără a semnaliza, un agent al poliției rutiere i-ar da o amendă de cel puțin 290 de lei.

„Şoferul acela iniţial executa virajul la stânga. S-a răzgândit în ultimul moment şi avem o lipsă de semnalizare la schimbarea benzii de circulaţie. Ne întâlnim foarte des cu astfel de situaţii, a schimbat banda de două ori fără să semnalizeze”, a observat pilotul Sorin Ene, în urma experimentului, realizat la începutul acestui an.

De ce este nevoie de patrule rutiere civile pe străzi

Tot potrivit experimentului, se pare că este necesară reactivarea unor patrule de la poliția rutieră, în civil, care să verifice bunul mers din trafic. Deși în noul Cod Rutier nu este prevăzut un astfel de demers, multe voci din Poliția Română spun despre necesitatea unor astfel de patrule rutiere civile, care ar ajuta și mai mult la eliminarea acestor greșeli minore din trafic, dar și a potențialelor accidente grave.

De altfel, numărul mare de accidente în trafic este unul în creștere, iar aglomerațiile și lipsa de responsabilitate au devenit un factor de risc pe șoselele din țara noastră.

„Din punct de vedere al eficienţei vorbim de un nivel foarte ridicat. Pentru că atunci când poliţiştii rutieri ar fi în civil în maşini obişnuite, ar putea să constate încălcări. Încălcări care nu sunt puţine. După ce ar fi cunoscută o astfel de practică, evident că şi şoferii ar fi de două ori mai vigilenţi”, a explicat și Cosmin Andreica, liderul sindicatului Europol.