Cod Rutier 2021. Proiectul care va aduce amenzi noi. Ce greșeală nu se mai iartă șoferilor

de: Ștefan R. Apostol
04 07. 2021

Codul Rutier 2021. Ca pieton, mergând prin oraș, nu de puține ori ne lovim de mașinile parcate pe trotuar. În Codul Rutier există penalizări pentru șoferii care fac asta, dar nu atât de drastice. Senatorii pregătesc un nou proiect care vine să modifice, din nou, Codul Rutier. Noile măsuri vin să-i determine pe șoferi să-și parcheze mașinile regulamentar, altfel vor risca amenzi mai mari.

Codul Rutier 2021. Senatorii propun noi modificări

În Codul Rutier 2021 există amenzi pentru șoferii care își parchează mașinile neregulamentar, mai exact pe trotuare. Nu de puține ori, mai ales în București unde este o criză a locurilor de parcare, ne-am lovit de mașinile parcate astfel. Așa se face că pe masa senatorilor există un nou proiect care vrea să modifice amenzile și puncutl de amendă.

Conform surselor, noile reglementări din proiect propun ca amenzile să se aplica pentru „nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate atunci când nu este asigurată lăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor”.

Punctul de amendă ar pleca de la 2 puncte de penalizare și pot ajunge între 21 și 100 de puncte de amendă. Dacă noile reglementări vor fi aprobate, vor fi schimbate și clasele de sancțiuni în acest caz, după cum urmează:

  • clasa I: 2/3 puncte-amendă;
  • clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
  • clasa a III-a: 6 -8 puncte-amendă;
  • clasa a IV-a: 9 – 20 de puncte-amendă;
  • clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

 

Lucian Bode vrea un Cod Rutier modern

Conținutul Codului Rutier a fost schimbat în ultimii ani, fiind adaptat în funcție de ceea ce se întâmplă în trafc. Noile modificări propuse de Senat nu fac altceva decât să aducă modificări la alte modificări și tot așa. Ministrul de Interne, Lucian Bode declara recent că și-ar dori construirea unui nou Cod Rutier, modern și adus la zi, fără a mai fi nevoie să se aducă la câteva luni alte și alte modificări.

”Poate reuşim să ne aşezăm cu Legislativul să avem un Cod rutier nou, modern. Eu am fost, trei ani, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor şi tot a doua iniţiativă era legată de Codul rutier.

Codul rutier se modifică într-un an de foarte, foarte multe ori, de aceea cred că o dezbatere serioasă Executiv – Legislativ – societate civilă – ONG-uri, toţi cei care-şi doresc să participe la o astfel de dezbatere, să fie organizată cât mai repede cu putinţă astfel încât să transmitem către Parlament un nou Cod rutier modern”, a declarat recent Ministrul de InterneLucian Bode.