Cod rutier 2020. Care sunt mașinile care ar putea merge nestingherite pe linia de tramvai

Cod rutier 2020. Care sunt mașinile care ar putea merge nestingherite pe linia de tramvai

Cod rutier 2020. Înregistrările video care surprind șoferi mergând pe linia de tramvai pentru a mai economisi timp ori pentru că pur și simplu așa își doresc sunt arhicunoscute pe Internet. Însă, pentru cei care acționează astfel, trebuie să știe că doar unele mașini ar putea circula nestingherite pe acea porțiune a străzii. Prevederea este cuprinsă într-o lege publicată luni în Monitorul Oficial.

Cod rutier 2020. Mașinile care ar putea merge pe linia de tramvai

Legea nr. 43/2020 modifică Codul rutier, din 9 aprilie, și stabilește că liniile de tramvai pot deveni benzi unice și pentru autobuze. Mai mult, prin modificarea adoptată în Parlament, autobuzele vor avea permisiunea de a folosi nu numai liniile de tramvai, ci și refugiile stațiilor acestora.

Când au adoptat aceste schimbări, deputații din comisiile de specialitate au menționat că noile prevederi din Codul rutier ”vor fi aplicate pe arterele de circulație care corespund din punct de vedere al infrastructurii, cu avizul administratorului drumului public și al poliției rutiere”. Oficialii au mai argumentat că avantajele folosirii liniilor de tramvai de către autobuze sunt multiple, așa încât acest lucru:

Cod rutier 2020. Care sunt mașinile care ar putea merge nestingherite pe linia de tramvai
Modificarea ar crește capacitatea de preluare a persoanelor care folosesc mijloacele de transport în comun, problemă majoră în Capitală
  • facilitează schimbul de călători între cele două mijloace de transport (tramvai – autobuz);
  • crește capacitatea de preluare a persoanelor care folosesc mijloacele de transport în comun;
  • asigură deplasarea fluentă și în condiții de confort pentru călători;
  • reduce poluare prin încurajarea conducătorilor de vehicule personale să utilizeze transportul public.

Schimbările care ar putea fi aduse Codului rutier au la bază o simulare făcută în anul 2017, pe unele artere din București, în urma căreia s-a constatat că autobuzul care a circulat pe linia de tramvai a ajuns la destinație cu circa 20 de minute mai devreme decât cel care a circulat pe partea carosabilă, notează avocatnet.ro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI