Cluj-Napoca devine „capitala” autobuzelor electrice. Cum rămâne Bucureștiul de căruță
Încă o dată, Cluj-Napoca ia fața Bucureștiului și grăbește achiziția de autobuze electice. De luna aceasta, pe străzile din Cluj-Napoca circulă 22 de autobuze electrice, arată o analiză publicată de Hotnews.
Primăria din Cluj așteaptă încă 19 autobuze care vor fi puse în circulație din luna august.
Prețul unui autobuz este de 2,8 milioane de lei și este produs de SOLARIS Bus&Coach.
După Cluj-Napoca, al doilea oraș cu autobuze electrice va fi Suceava, unde licitația s-a încheiat.
În schimb, Bucureștiul este în așteptare. Administrația capitalei abia a început procedurile pentru achiziție în luna martie.
Cluj-Napoca și Suceava, supliment de „electrice”
Ministerul Dezvoltării va achiziționa a 175 autobuze electrice. Acestea ar urma să ajungă în mai multe orașe.
Contractele au o valoare totală de 500 milioane lei, dar fără TVA. Însă, administrațiile din mai multe orașe au demarat separat proceduri de achiziție.
Spre exemplu, primăria Brașov ar urma să cumpere 32 autobuze electrice, Primăria Zalău 20, iar Baia Mare 9, potrivit centralizării prezentate de Hotnews.
În prezent, la nivel național sunt în desfășurare licitații estimate la 1 miliard de lei pentru achiziția de autobuze electrice.
Cum sunt autobuzele electrice de la Cluj-Napoca
În luna august 2017, Primaria Cluj-Napoca a semnat contractul cu SOLARIS Bus&Coach pentru livrarea a 41 de autobuze electrice iar primele au ajuns în iunie 2018.
Acordul de livrare continuă până la totalul de 41 în vara lui 2019.
„11 noi autobuze electrice, în circulație de azi în municipiul Cluj-Napoca. În total, 22 autobuze electrice sunt în circulație, iar din iulie vor fi 41. Susținem transportul electric, nepoluant”, a anunțat primarul Emil Boc pe pagina de Facebook, la începutul lunii aprilie 2019.” Primăria Cluj-Napoca
Autobuzele sunt model Solaris Urbino 12, fiecare având prețul de de 2.374.725 lei+TVA și având o garanție de 5 ani (sau 500.000 de km).
Dotările și caracteristicile acestor autobuze Solaris Urbino 12:
– capacitate totală de transport 78 călători, din care 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare
– autonomie de 105 km pentru baterii noi
– capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy (lithium–iron-phosphate– LiFe PO4)
– puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP )
– lungimea autobuzului este de 12 m
– podea complet coborâtă
– rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
– loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
– înclinarea pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
– au 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
– sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR
– sistem de încălzire în sezonul rece
– sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
– ventilație naturală prin geamurile batante
– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
– afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față, lateral și spate )
– 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri
– 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare
– anunțarea vocală a stațiilor în salon
– staţie de amplificare
– Radio – CD și microfon
– sistem de supraveghere video în interior și exterior
– sistem de numărare a călătorilor transportați
– sistem de ticketing
– computer de bord pentru gestiune și management al traficului (CGMT)
– sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
– sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
– internet gratuit WI-FI pentru călători
– comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin rețeaua GSM