Cererea Deliei Matache pentru autoritățile din București: ‘Vă rugăm’

de: Corina Oprea
18 03. 2024

Delia Matache face apel la autorități. Vedeta este revoltată și a vorbit public despre marea ei dorință, de care speră că cei aflați la conducere vor ține cont. Ce propunere face artista și câți oameni o susțin în acest demers, care deja a căpătat amploare.

Delia Matache, apel la autorități

Delia Matache este una dintre cele mai iubite artiste din România. Este vocală și se afirmă ori de câte ori are ocazia, iar fanii ei o susțin în tot ce își dorește să facă. De fiecare dată când are ceva de zis, se asigură că ajunge acolo unde trebuie.

Este foarte activă în mediul online, unde are o mulțime de urmăritori. Aceștia ard de nerăbdare să vadă ce mai este nou în viața ei, motiv pentru care îi ține la curent mereu.

De data aceasta, vedeta a reușit să surprindă. Artista a vorbit despre o dorință pe care o are de ceva timp și le-a transmis, totodată, un mesaj autorităților. Aceasta se plimba cu bicicleta pe Calea Victoriei, o zonă extrem de aglomerată, mai ales în weekend, și a mărturisit ce și-ar dori să schimbe în Capitală.

În imaginile vedetei se observă o mulțime de persoane care se plimbau, dar și un trafic greu, care îi încurca pe trecători. Astfel, artista consideră că ar trebui făcută o schimbare majoră cu Calea Victoriei, respectiv să o transforme în stradă pietonală, cel puțin pe weekend.

„Faceți Victoriei pietonală pe weekend, vă rugăm!”, a precizat vedeta pe Instagram.

Mii de oameni vor Calea Victoriei pietonală

Un apel susținut de o petiție, „Calea Victoriei – permanent pietonală” a fost inițiat de „Străzi pentru Oameni”, o organizație non-guvernamentală non-profit (ONG) care promovează trotuare libere, adică eliberarea trotuarelor de mașinile parcate neregulamentar.

ONG-ul își propune, de asemenea, proiecte și politici publice care vor face orașul mai prietenos pentru pietoni. ONG-ul își propune să transforme Calea Victoriei, una dintre principalele artere din București, într-o axă de mobilitate sustenabilă și într-un „punct central de lucru și educație” pe platforma Declic.ro.

„Conceptul de centru ca zonă pentru pietoni nu se rezumă doar la reducerea emisiilor și la deplasări pietonale mai sigure. Cum ar fi ca în loc să cauți un birou liber ca să îți ții ședința, să cobori și să o ții pe o bancă, sub un copac? Sau să ai o întâlnire de afaceri fără să fii constrâns de locuri de parcare, de rezervări în prealabil dar și de bani?”, se arată în propunere.

„Străzi pentru Oameni” amintește că recent a existat o dezbatere oficială privind tranformarea Pieței Revoluției și străzii George Enescu în zone pietonale, pentru că sunt foarte circulate atât de mașini, dar mai ales de trecători.

Există posibilitatea ca această zonă să fie reorganizată și regândită pentru a prelua traficul din zona centrală într-un mod mult mai eficient decât o face în prezent, odată cu actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

În februarie, petiția a primit aproape 11.700 de semnături, semn că mulți români se gândesc la acest plan. În plus, programul „Străzi deschise – București, Promenadă urbană”, care se apropie de a patra ediție anul acesta, a inclus Calea Victoriei ca prima și cea mai importantă arteră din Capitală, având în vedere că este foarte populată.

Evenimentul „Străzi Deschise” este organizat de Direcția Cultură, Învățământ și Turism a Primăriei Capitalei, împreună cu ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive al Municipiului București și CREART – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București.

ONG-ul a venit și cu argumente în ceea ce privește acest proiect, printre care și:

  • Bucureștiul este în topul orașelor cu mare cost social asociat poluării
  • Cheltuielile anuale asociate poluării depășesc 3.000 de euro pe cap de locuitor al Capitalei
  • În București există doar 9 mp de spațiu verde pe cap de locuitor, în condițiile în care media europeană e de undeva la 26 de metri pătrați, iar recomandarea OMS este, oricum, de două ori mai mare de-atât.