Cele 10 alimente nocive pe stomacul gol. Românii le consumă mereu greșit

10 alimente nocive pentru stomac

Care sunt alimentele din topul celor mai nocive la care trebuie să ai mare grijă. Românii le consumă în majoritatea timpului greșit. Cum trebuie să le mănânci și să le introduci în meniul tău?

Top 10 alimente nocive pentru stomac

Specialiștii au făcut o listă cu 10 alimente la care românii trebuie să aibă mare grijă și pe care să nu le consume niciodată pe stomacul gol. Din păcate, multe din ele sunt preferate chiar la prima masă a zilei, fiind un minus aparte pe parcursul zilei.

Micul dejun e cea mai importantă masă, dar nu toate alimentele de care ne e poftă dimineața ar trebui să fie mâncare chiar atunci pentru că fac rău. Experții au indicat faptul că la prima oră nu trebuie să mănânci fibre, proteine și grăsimi sănătoase. Motivul? Te vor face să te simți mai lent și să te expui îngrășării sau unor boli cronice.

Dacă pe parcursul zilei e perfect să le mănânci, dimineața trebuie să te ferești de roșii și citrice. Sunt ideale în salate sau ca gustare, dar trebuie să le eviți când stomacul e gol pentru că acidul din roșii crește aciditatea stomacală și duce la apariția unor afecțiuni gastrice.

Înainte de a mânca roșii, portocale, grapefruit sau mandarite, trebuie să mai mănânci ceva. Dacă nu faci asta, riști să ai probleme cu esofagul, gastrita sau să faci ulcer. Produsele de patiserie nu sunt nici ele indicate în prima parte a zilei pentru că drojdia pe care o conțin îți poate irita stomacul și te poate duce la probleme de digestie, în timp. Mulți fac aceste greșeli, dar e cel mai simplu să păstrezi micul dejun și în categoria celei mai curate și bune mase, astfel să-ți aducă și un aport pe timpul zilei.

Lista alimentelor

Roșii și citrice
Produse de patiserie
Dulciuri
Iaurt cu fructe
Pere
Sucuri acidulate
Mezeluri
Mâncare grasă
Sosuri

Există alimente care îți fac foame?

„Există mai multe explicații, cum ar fi timpul scurt de digerare (cele mai multe fructe sau sucul de fructe se digeră în aproximativ jumătate de oră după ce au fost mâncate) sau faptul că unele alimente, cum ar fi cerealele, au nevoie să absoarbă nutrienți, minerale din organism ca să poată fi digerate, dar cea de care mă voi ocupa în materialul de azi este că mâncăm multe alimente cu calorii goale, false.

Ce înseamnă asta? Alimente cu un indice glicemic ridicat care cresc glicemia brusc, la fel de brusc cum o și coboară, odată ce au fost absorbite. Glicemia înseamnă zahărul din sânge, iar indicele glicemic înseamnă o valoare care măsoară cât de rapid sau de încet crește glicemia în sânge odată cu ingerarea unui anumit aliment. Nivelul crescut de glucoză în sânge poate genera orbire, blocaj renal, accident vascular.

Alimentele cu un indice scăzut eliberează glucoza lent, stabil, fără să pună organismul în poziție de atac. Cele cu indice mare le sunt utile copiilor care au multe activități sportive înainte sau după un episod de efort fizic intens, ca să le reechilibreze rezervele solicitate în timpul activității sportive”, arată lidl.ro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI