Ceaiul care te ajută să dormi mai bine. Specialiștii au găsit soluțiile optime

Ceaiul care te ajută să dormi mai bine. Specialiștii au găsit soluțiile optime
Specialiștii au găsit ceaiul care te ajută să dormi mai bine

Ceaiul care te ajută să dormi mai bine! Conform unui studiu de caz, lumea bea, în medie 3,8 miliarde de litri de ceai pe an. Ceaiurile din plante au fost folosite de mult timp pentru relaxare și somn. Există dovezi științifice care susțin că ceaiurile din plante sunt o modalitate holistică de a reduce oboseala. Acestea mai reprezintă un mod de a îmbunătăți calitatea somnului. Ceaiurile din plante pot fi o opțiune excelentă atât ziua, cât și noaptea. Mai ales dacă încercați să renunțați la obiceiul de a consuma cofeină înainte de culcare. Dar, recent, cercetătorii au aflat care este ceaiul care te ajută să dormi mai bine. Specialiștii spun că au găsit soluțiile optime.

Specialiștii au găsit ceaiul care te ajută să dormi mai bine

În general, ceaiurile din plante pot fi făcute din orice plantă sau plantă comestibilă. Cu toate astea, există o plantă specifică care s-au dovedit a îmbunătăți somnul și a promova relaxarea. Dacă doriți să vă îmbunătățiți somnul, căutați aceste ceaiuri data viitoare când vă aflați la magazinul alimentar.

Printre aceste soluții, s-a descoperit că ceaiul care te ajută să dormi mai bine este cel de Matcha. Planta a crescut vertiginos în popularitate în ultima vreme. Este regăsită sub formă de shot-uri de matcha, latte, ceaiuri și chiar deserturi care apar peste tot, de la magazinele de sănătate la cafenele.

Ca și ceaiul verde, matcha provine din planta Camellia sinensis. Cu toate acestea, este cultivată diferit și are un profil nutritiv unic. Fermierii cultivă matcha acoperind plantele de ceai cu 20-30 de zile înainte de recoltare pentru a evita lumina directă a soarelui.

Acest lucru mărește producția de clorofilă, sporește conținutul de aminoacizi și conferă plantei o nuanță verde mai închisă. Odată ce frunzele de ceai sunt recoltate, tulpinile și nervurile sunt îndepărtate, iar frunzele sunt măcinate pentru a obține o pulbere fină cunoscută sub numele de matcha.

Specialiștii au găsit soluțiile optime

Matcha conține substanțele nutritive din întreaga frunză de ceai, ceea ce duce la o cantitate mai mare de cofeină și antioxidanți decât cea găsită de obicei în ceaiul verde.

Studiile asupra matcha și a componentelor sale au scos la iveală o varietate de beneficii, arătând că poate ajuta la protejarea ficatului, la promovarea sănătății inimii și chiar la pierderea în greutate. Iată câteva beneficii pentru sănătate ale ceaiului matcha, toate bazate pe știință.

1. Ceaiul care te ajută să dormi mai bine are conținutul ridicat de antioxidanți

Matcha este bogat în catechine, o clasă de compuși vegetali din ceai care acționează ca antioxidanți naturali. Antioxidanții ajută la stabilizarea radicalilor liberi dăunători, care sunt compuși ce pot deteriora celulele și pot cauza boli cronice.

Atunci când adăugați praf de matcha în apă fierbinte pentru a face ceai, ceaiul conține toți nutrienții din întreaga frunză. Acesta va avea tendința de a avea mai multe catechine și antioxidanți decât simpla macerare a frunzelor de ceai verde în apă.

De fapt, conform unei estimări, numărul anumitor catechine din matcha este de până la 137 de ori mai mare decât în alte tipuri de ceai verde. Un studiu a arătat că administrarea de suplimente de matcha la șoareci a redus daunele cauzate de radicalii liberi și a sporit activitatea antioxidantă.

Includerea matcha în dieta dumneavoastră ar putea crește aportul de antioxidanți, ceea ce ar putea contribui la prevenirea deteriorării celulelor și chiar la reducerea riscului de apariție a mai multor boli cronice.

2.Ceaiul te poate ajuta la protejarea ficatului

Ficatul este vital pentru sănătate și joacă un rol central în eliminarea toxinelor, în metabolizarea medicamentelor și în procesarea substanțelor nutritive. Unele studii au constatat că matcha poate ajuta la protejarea sănătății ficatului.

A existat un studiu a administrat matcha șobolanilor diabetici timp de 16 săptămâni. Studiul a constatat că aceasta a ajutat la prevenirea deteriorării atât a rinichilor, cât și a ficatului.

Un alt studiu a dat la 80 de persoane cu boală hepatică grasă non-alcoolică fie un placebo, fie 500 mg de extract de ceai verde zilnic, timp de 90 de zile. După 12 săptămâni, extractul de ceai verde a redus semnificativ nivelul enzimelor hepatice. Nivelurile ridicate ale acestor enzime sunt un marker al leziunilor hepatice.

Mai mult, o analiză a 15 studii a constatat că consumul de ceai verde a fost asociat cu o scădere a riscului de boală hepatică. Cu toate acestea, este important de reținut că pot exista și alți factori implicați în această asociere.

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a analiza efectele matcha asupra populației generale, deoarece majoritatea cercetărilor se limitează la studii care examinează efectele extractului de ceai verde pe animale.

3.Ceaiul care te ajută să dormi mai bine ajută la creșterea funcției creierului

Cercetările arată că mai multe dintre componentele din matcha ar putea contribui la îmbunătățirea funcției cerebrale. A fost efectuat un studiu efectuat pe 23 de persoane. Acesta a analizat modul în care oamenii s-au comportat la o serie de sarcini menite să măsoare performanța creierului.

Unii participanți au consumat fie ceai matcha, fie un baton care conținea 4 grame de matcha. De cealaltă parte, grupul de control a consumat un ceai sau un baton placebo.

Cercetătorii au constatat că matcha a provocat îmbunătățiri în ceea ce privește atenția. S-a îmbunătățit timpul de reacție și memoria, în comparație cu placebo. Un alt studiu a arătat că consumul a 2 grame de pulbere de ceai verde zilnic, timp de 2 luni, a ajutat la îmbunătățirea funcției cerebrale. Sutdiul a fost făcut la persoanele în vârstă.

Matcha conține o cantitate mai concentrată de cofeină decât ceaiul verde. S-a constatat că ar deține 35 mg de cofeină pe o jumătate de linguriță, aproximativ 1 gram, de pulbere de matcha.

Mai multe studii au legat consumul de cofeină de îmbunătățiri ale funcției cerebrale, citând timpi de reacție mai rapizi, atenție sporită și memorie îmbunătățită. Matcha conține, de asemenea, un compus numit L-teanină, care modifică efectele cofeinei, promovând vigilența și ajutând la evitarea căderii nivelului de energie care poate urma consumului de cofeină.

S-a demonstrat, de asemenea, că L-teanina crește activitatea undelor alfa în creier, ceea ce poate contribui la inducerea relaxării și la scăderea nivelului de stres.

Concluzia

Matcha provine din aceeași plantă ca și ceaiul verde. Ceai, înc azul matcha, este obținut din întreaga frunză. Cu alte cuvinte, conține o cantitate mai concentrată de antioxidanți și compuși vegetali benefici.

Studiile au dezvăluit o varietate de beneficii pentru sănătate asociate cu matcha. Au fost asociate și cu componentele sale. De la îmbunătățirea pierderii în greutate până la scăderea riscului de boli de inimă.

Cel mai bun dintre toate, ceaiul este simplu de preparat, astfel încât îl puteți încorpora fără efort în dietă și să oferiți zilei voastre o explozie de aromă suplimentară.