Ce ulei să folosești pentru prăjit, gătit sau pentru salate. Diferențele pe care le cunosc cei mai buni bucătari

Ce ulei să folosești pentru prăjit, gătit sau pentru salate. Diferențele pe care le cunosc cei mai buni bucătari
Uleiul de gătit: Ce trebuie să știi și cum să îl folosești

Majoritatea gospodinelor știu cum se folosește uleiul la gătitul preparatelor. Dar, dincolo de uleiul de măsline și de uleiul vegetal, există multe uleiuri de gătit din care puteți alege. Mai ales odată cu creșterea popularității uleiurilor orientate spre sănătate. Vorbim aici de nuca de cocos, sau avocado. Poate fi dificil să descifrezi care sunt cele mai bune pentru a le folosi pentru a le sota versus a le coace versus a le prăji. Unele uleiuri sunt neutre și bune de înlocuit în orice rețetă. Unele sunt mai sănătoase decât altele, iar unele sunt mai bine rezervate pentru a fi stropite peste mâncărurile finite. Iată un ghid ușor care să vă ajute să le înțelegeți pe toate.

Uleiul de gătit: Ce trebuie să știi și cum să îl folosești

Pe vremuri, ulei de gătit în bucătăria obișnuită însemna ulei vegetal. Sau poate o grămăjoară de untură topită pentru a-i ține pe cardiologi și pe cei de la pompe funebre departe.

Dacă vroiai să fii cu adevărat pretențios, poate aveai niște ulei de măsline de calitate nedefinită pentru prepararea dressingului pentru salată.

Mergi mai departe cu câteva decenii și, dintr-o dată, varietatea disponibilă în magazine era extrem de mare. În zilele noastre, există o mulțime de opțiuni. Uleiul de avocado, uleiul de floarea-soarelui și uleiul de canola, au devenit din ce în ce mai cunoscute.

Toate au caracteristici diferite și pot fi folosite pentru a vă îmbogăți gătitul și preparatele într-o multitudine de moduri. Iată tot ce trebuie să știți despre elementele de bază:

Uleiul de măsline extravirgin

Se știe că uleiul de măsline extravirgin este cel mai bun pentru dressing pentru salate, sosuri, dar și la gătit. Acest tip de ulei are punct de afumare la 160 de grade, dar nu funcționează foarte bine pentru gătit la temperaturi înalte, deoarece căldura va distruge aroma, chiar dacă nu este încă fumegând.

Uleiul de măsline extravirgin se obține prin presare la rece, ceea ce înseamnă că este presat la temperaturi care nu depășesc 400 de grade. Temperaturile mai mari produc mai mult ulei, ceea ce face ca uleiul de măsline extravirgin să fie mai scump

Metoda de presare la rece menține mai mulți antioxidanți și grăsimi mononesaturate intacte, ceea ce face ca profilul de aromă să fie mult mai robust și mai complex. În funcție de regiune, aromele pot fi de unt, fructate, ierboase sau amare.

Ulei simplu de măsline

Gospodinele folosesc acest ulei la sotare, prăjire la tigaie, la prepararea de sosuri pentru salate, având un tunct de afumare de 240 de grade. Dacă vă aflați într-o bucătărie comercială și nu se folosește ulei vegetal, probabil că acesta este cel care se află pe grătare și în tigăile lor.

Uleiul de măsline obișnuit are un punct de fum ridicat. În același timp are o textură bună de lucru care îl face să fie printre cele mai versatile uleiuri de gătit. Acest ulei este ideal pentru infuzarea cu usturoi, piper și alte arome.

Ulei de nucă de cocos

În ultimii ani, din ce în ce mai multă lume a început să folosească și ulei din nucă de cocos. Se știe că este extrem de bun la coacere la cuptor, prăjire la foc mic și sărare.

În cazul acestui ulei, cu punctul de afumare de 181 de grade, o combinație de afirmații dubioase privind sănătatea și aprobarea hipsterilor a adus uleiul de cocos în centrul atenției în ultima vreme.

Solid la temperatura camerei, este un substitut cu adevărat delicios pentru unt în majoritatea prăjiturilor, torturilor și altor rețete de copt, fie pentru a servi ca o opțiune fără lactate, fie doar pentru că este minunat cu ciocolată, banane și alte arome tropicale.

Pentru rețete cu temperaturi scăzute, merge deosebit de bine cu pui sau la sotarea legumelor. Uleiul de nucă de cocos este bun și ca ulei de corp sau de păr, așa că nu ezitați să vă hidratați.

Uleiul de susan

Uleiul de susan are o aromă de nucă care se regăsește în gustul său propriu-zis. Îl veți găsi ca ingredient folosit la castraveții coreeni murați sau la asezonarea tăițeilor reci și a salatelor. Are un punct de afumare mediu-mare, de 210 grade.

Asta îl face o alegere puternică pentru a vă acoperi tigaia sau wok-ul înainte de a înfige carnea sau legumele. Uleiul de susan are o aromă destul de puternică.

Ulei de arahide

Tipul acesta de ulei este folosit, în general, la mâncăruri cu nuci, în special la foc mare, cum ar fi în prăjirea înăbușită. Cel mai bun și cel mai rău lucru despre uleiul de arahide este că are un gust puternic de arahide.

Acest lucru este grozav dacă vă acoperiți wok-ul pentru un pad Thai, dar nu este atât de bun pentru a vă acoperi tigaia pentru a frige o friptură. Are un punct de fum excepțional de ridicat, ceea ce îl face excelent pentru prăjire.

Folosiți-l la mâncăruri care se pretează deja la gustul de arahide, pui prăjit, cârnați și mâncăruri din Asia de sud-est, de exemplu. Doar fiți atenți! Uleiul de arahide se râncezește mai repede decât alte uleiuri. Cumpărați în sticle mici și depozitați-le într-un spațiu răcoros, cum ar fi un dulap întunecat, la distanță mare de aragaz.

O altă variantă, uleiul vegetal

Pentru cei care nu știu, uleiurile vegetale sunt alcătuite din acizi grași nesaturați, în timp ce ghee-ul vegetal este alcătuit din acizi grași saturați. Acizii grași saturați sunt considerați a fi dăunători pentru sănătatea noastră. Prin urmare, uleiul vegetal este sănătos. iată și o listă de uleiru vegetale pe care le puteți folosi pentru prăjit, gătit sau pentru salate.

Ulei vegetal, de porumb și de canola

Din gama de uleiuri vegetale, uleiul din porumb și canola este des folosit la prăjire. Avantajele sunt uunctul de afumareși preț scăzut. Aceste două aspecte sunt motivul pentru care acest tip de ulei este ediția standard în majoritatea bucătăriilor profesionale.

Nu are aproape nicio aromă, așa că tot ceea ce gătiți în el are gustul propriu și nu al uleiului. Considerați că este uleiul dumneavoastră implicit, un fel de sare rafinată de bază.

De asemenea, la fel ca sarea, nu este cel mai bun din lume pentru sănătate, motiv pentru care o mulțime de oameni optează pentru opțiunile mai sofisticate și mai scumpe. Folosiți-l la majoritatea rețetelor, dar mai ales la puiul prăjit, la prăjirea înăbușită și la rețetele care implică scufundarea unor lucruri în uleiul clocotit.

Uleiul din semințe de struguri

Dacă nu știați, uleiul din semințe de struguri este folosit la rețete emulsionate la temperaturi scăzute. Pentru o lungă perioadă de timp, uleiul din semințe de struguri a fost aruncat la gunoi ca un produs secundar nedorit al fabricării vinului.

Unele cercetări recente privind impactul pe care îl are asupra organismului tău l-au făcut să fie un pic la modă în ultimii ani. Completul său de vitamina E și acid oleic este extrem de bun și nu se separă la temperaturi scăzute, așa că este deosebit de bun pentru a face sosuri, pansamente și maioneză. Încercați să faceți usturoi confit cu el.

Ulei de avocado

Dacă vreți un grătar pe cinste folosiți uleiu de avocado. Uleiul de avocado are unul dintre cele mai înalte puncte de fum dintre toate uleiurile. Asta îl face cea mai bună alegere pentru gătit la temperaturi foarte ridicate, cum ar fi ouă prăjite și stir fry, de exemplu.

Are o aromă și o textură de unt și un conținut ridicat de grăsimi mononesaturate. Chiar dacă toleranța sa la temperaturi ridicate sugerează că este singura aplicație adevărată, este la fel de versatil ca și uleiul de măsline. Este bun la garnitură, mai ales amestecat într-o vinegretă.

Uleiul de floarea-soarelui și cartof

Că tot vorbeam, de uleiurile vegetale, cel din floarea-soarelui și cel din cartof este un bun înlocuitor pentru uleiul vegetal. Făcut din semințele presate de floarea-soarelui, acest produs are un punct de fum, o aromă și o textură similare cu uleiurile vegetale, de porumb și de canola.

Este mai bun pentru sănătate, cu mai puține grăsimi rele și mai multe grăsimi bune decât uleiurile vegetale mai puțin costisitoare. De asemenea, veți descoperi că este puțin mai onctuos decât uleiul de canola obișnuit.

Pe de altă parte, se strică repede, așa că ar trebui să îl cumpărați în sticle mai mici. Folosiți-l în aceleași aplicații de prăjire, coacere și prăjire pe care le-ați folosi în cazul uleiului vegetal.

Concluzie

Fiecare în parte, din uleiurile prezentate anterior, are calități, beneficii, dar și puncte mai puțin forte. Dar, cu toate astea, fiecare ulei în parte este extrem de eficient la gătitul preparatelor preferate. Unele mai scumpe, altele mai ieftine, toate aceste uleiuri au aportul lor la calitatea mâncărurilor noastre. Așa că, apucați-vă de gătit și alegeți uleiul care vă place.