Ce se întâmplă, de fapt, dacă ai pus benzină în loc de motorină. Ce va păți motorul după câteva minute
Va fi deteriorată o mașină dacă o persoană introduce greșit bennzină în rezervorul unei mașini pe motorină? Ce se întâmplă dacă puneți benzină într-un vehicul diesel? Cât de des se întâmplă acest lucru? Sunt doar câteva întrebări la care încercăm să răspundem.
Ce se întâmplă, de fapt, dacă ai pus benzină în loc de motorină
Oricât de extraordinar ar părea, organizațiile auto spun că la fiecare trei până la patru minute, în lume, un automobilist nefericit va pompa combustibilul greșit în rezervorul de benzină sau diesel al mașinii lor.
Greșeala de a pune benzină într-un rezervor al unei mașini pe motorină, nu este ceva ce vedem în fiecare zi. În primul rând, pompele diesel sunt etichetate „Diesel” și de obicei au o culoare diferită, cel mai adesea verde. Așadar, majoritatea oamenilor observă că ceva este diferit înainte de a face această greșeală.
În ciuda marcajelor, se întâmplă surprinzător de des, deci nu vă simțiți prea rău. Cred că oamenii sunt ocupați și distrași în aceste zile, încercând să realimenteze mașina în timp ce răspund la mesajele text, sau fac altceva în timpul ăla.
Când benzina ajunge într-un rezervor de motorină, mașina va rula câțiva kilometri, până când se va consuma toată motorina care mai este în conducta de combustibil. În acel moment, motorul se va opri.
Amestecarea benzinei cu motorina nu este sfârșitul lumii atâta timp cât îți dai seama de greșeala ta la pompă. Da, veți fi confruntați cu dificultățile și costurile de golire a rezervorului de combustibil, dar daunele reale pot apărea atunci când conduceți. Dacă ai ghinion, ai putea ajunge la o factură care costă literalmente mii de lei.
Cele mai multe incidente apar atunci când benzina este pompată din greșeală într-o mașină diesel. Este mai greu să alimentezi greșit invers. Pompele diesel au duze mai late, care nu se încadrează în gâturile moderne de umplere a mașinilor pe benzină.
Ce va păți motorul după câteva minute
Atâta timp cât nu rotiți cheia în contact, nu trebuie să vă faceți griji. Puteți doar să vă anunțați eroarea mecanicului. Asta și cam câteva sute, poate mii de lei, de obicei, ca mecanicul vostru să vină să vă golească rezervorul.
Întoarcerea cheii în contact este cea mai mare greșeală pe care o puteți face. Chiar dacă nu porniți efectiv motorul, iluminarea luminilor de pe tabloul de bord ar putea însemna că pompa dvs. de combustibil va intra în acțiune.
Se presupune că trebuie să amorseze motorul cu motorină înainte de a porni. În schimb ar putea fi aspirarea benzinei pe conductele de combustibil.
Aceasta înseamnă că vor avea nevoie de golire și spălare, precum și la rezervorul de combustibil. Dacă ajungeți până la pornirea motorului, există și multe altele care pot merge prost.
Motoarele diesel moderne utilizează o mulțime de tehnologii pentru a obține cifrele lor impresionante de mpg și a minimiza emisiile, inclusiv pompe de combustibil scumpe de înaltă presiune și injectoare cu toleranțe foarte fine.
Aceste pompe de combustibil sunt lubrifiate chiar de combustibil diesel, pe măsură ce trece. Înlocuiți motorina cu benzină, iar proprietățile sale de solvent înseamnă că și efectul de lubrifiere este eliminat.
O pompă de combustibil care funcționează fără lubrifiere va începe în curând să creeze frecare internă pe măsură ce suprafețele sale metalice se măcină.
Apoi va începe să se dezintegreze și, la rândul său, creează particule de metal, potențial microscopice, care pot afecta chiar mai mult motorul mașinii dvs.
Dacă ați condus cu benzină în motorină, nu intrați în panică
Este important să rețineți în acest moment că conducerea mașinii pe o distanță foarte scurtă cu un combustibil greșit nu este garantată pentru a deteriora componentele vitale în modurile descrise mai sus.
De fapt, specialiștii în recuperare greșeli, consideră că mulți șoferi au ieșit din benzinării fără să-și dea seama de pericole. După care au apelat la ajutor atunci când motoarele lor se bâlbâie și se opresc la câțiva kilometri pe drum, fără efecte adverse pe termen lung.
Cu toate acestea, conducerea unei mașini diesel cu benzină în rezervor va provoca daune serioase și costisitoare într-o perioadă destul de scurtă. Ccostul potențial al unei reparații extinse nu merită pariul. Chiar dacă scapi cu rularea motorului sau conducerea fără daune, incidentul va fi totuși mai scump.
Aasta se datorează faptului că golirea și spălarea conductelor de combustibil și a motorului este un proces mai laborios. Mult mai laborios decât pur și simplu golirea și spălarea rezervorului.