Ce se întâmplă cu mașina dacă apeși frâna și accelerația în același timp

de: Cătălina Burghelea
12 02. 2022

Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă dacă apeși pedalele de frână și accelerație în același timp? Ei bine, află răspunsul în acest articol. Toți iubitorii de adrenalină trebuie să acorde atenție acestor informații extrem de importante. Data viitoare când decizi să faci asta, ține cont de sfaturi, ți-ar putea salva mașina.

Află ce se întâmplă dacă apeși frâna și accelerația în același timp

Trebuie spus de la bun început că rezultatul acestei acțiuni poate diferi în funcție de vechimea autoturismului, de tipul cutiei de viteze, tracțiune față sau spate etc. Aruncă o privire destul de serioasă asupra a ceea ce se întâmplă cu frânele din spate atunci când apeși simultan accelerația și pedala de frână. Vezi și imaginile care demonstrează ce pagube serioase se produc atunci când accelerezi și frânezi simultan.

Dacă vorbim strict de vechimea mașinii, modelele noi nu te vor lăsa să apeși ambele pedale simultan, ci te vor atenționa sonor și vor afișa un mesaj cu semnul exclamării în bord. Deci, ia-ți adio de la aceste vitejii pe șosea.

Când este recomandată această tehnică. Toți șoferii trebuie să afle asta

De cele mai multe ori, tehnica este folosită de profesioniști pe mașinile de cursă sau de viteză, pentru a activa funcția de Launch Control. În 95% dintre cazuri, launch controlul se activează atunci când autovehiculul este pe loc, în modul Sport, cu ESP Off. Iar pentru plecare se țin frâna și accelerația călcate la maximum. La luarea piciorului de pe frână, mașina pleacă în modul Launch.

Ce este lunch control

Logica din spatele acestui Launch Control este destul de simplă: cutia automată funcționează cu un convertizor de cuplu sau cu ambreiaje umede. Ambele variante permit foarte puțin derapajul atunci când mașina stă pe loc și este turată. La eliberarea frânei, autoturismul este deja pregătit să plece mai tare din turații mai mari (3.000 de ture) decât dacă ai pleca de pe loc cu turație mică.

Mașinile cu tracțiune spate vor ajunge să facă burnout

Posesorii de mașini cu tracțiune spate care calcă atât frâna, cât și accelerația în același timp vor ajunge să facă burnout. Roțile din față vor fi înfrânate, ținând mașina pe loc, pe când cele din spate se vor tura până vor rupe aderența.

Astfel spus, atât tehnica launch control, cât și cea burnout sunt recomandate pe mașinile gândite să le suporte. Specialiștii nu te sfătuiesc să încerci pe autoturisme care nu sunt gândite pentru performanță.