Ce salariu primește un angajat într-un service auto. Poate lua și 7.000 de lei
În ultimii ani, dezvoltarea sectorului auto și implementarea tehnologiilor de ultimă generație la autoturisme a dus la costuri mult mai mari. Așadar, un angajat al unui service auto a ajuns să primească chiar și 7.000 de lei pe lună.
Ce salariu primește un angajat într-un service auto
Salariile din sectorul de service & reparații au crescut foarte mult, datorită faptului că vehiculele din ziua de astăzi necesită o mână de lucru mult mai specializată. În plus, și costurile sunt tot mai mari. În prezent, media salariilor este de 4.200 de lei net pe lună, dar salariile pot fi mult mai mari, conform datelor.
Spre exemplu, un mecanic auto ia lunar 4.000 de lei pe lună, un electrician încasează 4.500 de lei lunar. În schimb, un vopsitor auto poate câștiga în medie 5.000 de lei, iar un tehnician diagnoză auto ia 5.000 de lei. Cel mai mult încasează un inginer de depanare, aproximativ 7.000 de lei pe lună.
Salariile sunt destul de mari
„Acești specialiști se numără printre cei mai căutați candidați din piață. În acest moment, pe platforma de recrutare eJobs.ro sunt disponibile peste 1.000 de locuri de muncă în acest sector.
Nevoia de specialiști și de muncitori calificați pentru acest domeniu este în creștere, având în vedere că sunt mulți care aleg să plece și să lucreze în străinătate. Totodată, scade și numărul de tineri instruiți în școli de profil”, a declarat Roxana Drăghici, șefa de vânzări la eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare de forță de muncă din România.
Vezi și: Se schimbă regulile pentru repararea mașinilor pe asigurare. Șoferii din România trebuie să afle
Reguli noi privind repararea mașinilor pe asigurare
Până anul trecut, șoferii care aveau asigurare RCA își puteau repara mașina la orice service, potrivit ASF și autorităților de reglementare în domeniu. Din păcate s-au schimbat regulile pentru repararea mașinilor pe asigurare
Conducătorii auto care trebuie despăgubiți de companiile de asigurare, încasau banii înainte de reparația propriu-zisă a mașinii în regie proprie. În baza evaluaării situației, compania decide care este suma de dat, iar șoferul își plătește singur reparațiile.
„A luat o amploare foarte mare această solicitare de plată în regie proprie. Cu consecinţe nefaste în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei”, au precizat specialiștii.
„Dacă reparaţia face 5.000 de lei, asiguratorul spune: îţi dau 2.500 de lei. El dacă se duce la un service autorizat, vede că reparaţia costă 4.000-5.000 de lei, exact cum era iniţial reparaţia.
Atunci ce face? Îl cheamă pe Gheorghiţă din spatele blocului. Ia dă şi mie două ciocane aici sau schimbă-mi si mie nu ştiu ce la roată. Ei iau banii şi nu-şi mai fac maşina. Şi-o fac în regie proprie. Şi poate iau de la dezmembrări lucruri care nu sunt ok.”, a explicat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, conform Observator.