Ce plătești pe nota de plată când mergi la restaurant. Oamenii au crezut că nu văd bine
În America, dar și în alte state europene restaurantele redeschise după relaxarea măsurilor de izolare, au început să perceapă „Taxa COVID-19” de la clienți pentru a acoperi costurile legate de pandemie. Se pare că această taxă se percepe și în România, la anumite terase, restaurante și chiar la unele cabinete stomatologice.
Ce plătești pe nota de plată când mergi la restaurant
După aproape două luni acasă, din cauza pandemiei COVID-19, fostul jurnalist şi consilier al ministrului Muncii, Cristian Vasilcoiu și-a făcut planuri în mai, pentru a ieși la o terasă, împreună cu familia. La finalul consumației, când a cerut nota de plată, pe bon Cristian Vasilcoiu a găsit noua taxă Covid-19, în valoare de 5 lei.
Taxa nu este o noutate, mai ales pentru americani, deoarece, în America,în unele state, este deja o practică regulată. În schimb în România nu există nicio reglementare care să dea voie unui agent comercial să perceapă o astfel de taxă. Zvonurile spun că aceeași taxă o regăsim și la unele cabinete medicale stomatologice.
Oamenii au crezut că nu văd bine
Pe cât de ilegală este această taxă, pe atât de justificată din punctul de vedere al agenților comerciali care spun că s-au gândit să o perceapă din cauza costurilor de distanţare socială ale locațiilor, de tip terasă sau restaurant pe care le dețin.
Patronul restaurantului la care a fost Cristian Vasilcoiu a venit cu o astfel de justificare declarând că: „Am pus-o din cauza costurilor de distanţare socială ale restaurantului. Şi pentru că toată lumea făcea aşa. Şi celelalte restaurante, şi dentiştii„.
Și că tot am menționat de cabinetele stomatologice, se pare că în unele cazuri această așa-zisă taxă a ajuns la 1.000 lei. Reprezentanții ANAF au fost întrebați de legalitatea acestei taxe și care sunt măsurile pe care le vor lua pentru a stopa acest lucru, aceștia declarând că taxa nu are suport legal.
„Taxa aceasta nu are niciun suport legal. Poate fi considerată un cost comercial, ca toate celelalte, preţul unui serviciu. Bineînţeles, atâta timp cât este comunicat clientului din capul locului şi nu este aruncat la final, fără ştiinţa lui, pentru că atunci poate intra în aria Protecţia Consumatorului”, au notat responsabilii din cadrul ANAF