Ce nereguli s-au găsit în campania STB cu influenceri. Dosarul a ajuns la DNA
Videoclipul cu influenceri realizat de STB în 2019 pentru promovarea mersului cu transportul public face obiectul unui dosar care se află pe masa procurorilor DNA. Totul după ce corpul de control al primarului general Nicușor Dan a identificat nereguli privind procedura de atribuire a contractului. Iată ce probleme au fost descoperite.
Ce nereguli s-au găsit în campania STB cu influenceri. Dosarul a ajuns la DNA
În 2019, Societatea de Transport București (STB) a împlinit 110 ani de existență. Aniversarea a fost marcată printr-un videoclip în care apar cântărețul Whats UP, cel care a compus piesa „Orașu`n mișcare” și influencerii Mikey Hash, BRomania sau Alex Ghiduşu. În clip, aceștia își abandonează mașinile și urcă în autobuz, sugerând astfel bucureștenilor să aleagă transportul în comun în locul autovehiculelor personale.
Întreaga campanie, care promova mersul cu autobuzul, a costat 954.900 de lei fără TVA. Un raport al corpului de control al primarului Nicușor Dan, pentru perioada 2019-2020 arată că procedura de achiziție a fost făcută fără respectarea procedurilor legale, scrie HotNews.
Ce s-a constatat:
- La data aprobării Referatului de necesitate nr. 128192/19.02.2019, achiziția de servicii de organizare eveniment lansare brand STB nu era prevăzută în Planul Anual de Achiziții Sectoriale 2019, contrar prevederilor procedurii operaționale: „Pentru a fi luată în considerare, orice achiziție solicitată prin Referatul de necesitate trebuie să fie prevăzută în Planul Anual de Achiziții Sectoriale aprobat”.
- Valoarea estimată nu a fost determinată/fundamentată, de către entitatea organizațională, astfel cum prevede procedura operațională.
- Ofertele primite, de la agenții economici care au participat la procedură, nu sunt datate și înregistrate, contrar prevederilor procedurii operaționale.
O companie municipală a făcut o ofertă la jumătate de preț, dar a fost ignorată
De asemenea, echipa de control a mai constat că o companie municipală a trimis o ofertă la jumătate de preț față de cea a SC Treasure Island SRL, care a realizat campania, dar a nu a fost luată în considerare.
„Oferta Companiei Municipale de Publicitate şi Afişaj Bucureşti (CMPAB) nu a fost avută în vedere la analiza şi evaluarea ofertelor, concretizată în documentul „Analiză comparativă pentru achiziție Servicii de organizare eveniment lansare brand STB” nr. 190152/26.03.2019, chiar dacă valoarea ofertei sale financiare a fost circa jumătate din valoarea ofertei declarate câștigătoare (488.403 lei fără TVA faţă de oferta SC Treasure Island SRL în valoare de 954.900 lei fără TVA)”, se mai arată în raport.
În plus, la dosarul achiziției nu se regăsesc nici documente care să justifice de ce oferta CMPAMB a fost ignorată. Potrivit sursei citate, raportul a fost pus la dispoziția procurorilor DNA care au deschis un dosar penal.