Ce înseamnă numele stațiilor de metrou din București, de fapt. Puțini români mai știu aceste detalii ascunse

Ce înseamnă numele stațiilor de metrou din București, de fapt. Puțini români mai știu aceste detalii ascunse
Ce înseamnă numele stațiilor de metrou din București, de fapt. Puțini români mai știu aceste detalii ascunse

Știai că fiecare stație de metrou are propria legendă? Numele stațiilor de metrou din București vin cu o poveste în spate.

Ce înseamnă numele stațiilor de metrou din București, de fapt

Totuși,  de unde vin numele stațiilor de metrou din București? Iată o explicație.

În București există cinci magistrale în transportul subteran, M1, M2, M3, M4 și M5. Primul tronson al magistralei 1 a fost inaugurat în anul 1979, având o lungime de 8,1 kilometri.

Se întindea pe atunci de la stația Semănătoarea și străbătea stațiile Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii și se încheia la Timpuri Noi.

Denumirile stațiilor-capăt de linie au fost date după fabricile care erau în zonă. Celelalte au primit numele piețelor și cartierelor din apropiere.

Istoricul stațiilor de metrou este unul extrem de interesant. De exemplu, denumirile au rămas până acum, în afara de Semănătoarea, care acum se numește Petrache Poenare, după o campanie care presupunea adaptarea deunumilor stațiilor la realitățile actuale ale orașului.

Fostul șef Metrorex spunea că această denumire a fost pusă după  cel mai important campus universitar din țară, Politehnica și Complexul Regie.

De ce s-au schimbat denumirile stațiilor

Petrache Poenaru a fost organizatorul învățământului românesc, inventatorul tocului rezervor, stiloului și creatorul steagului României moderne.

Tot în 2009, stația Armata Poporului s-a transformat în Lujerului, Industriilor în Preciziei, Depoul I.M.G.B în Berceni, iar stația I.M.G.B. s-a transformat în Dimitrie Leonida.

Stația Policolor a devenit Nicolae Teclu, iar Linia de Centura a devenit Anghel Saligny.

Armata Poporului a devenit Lujerului după strada și pasajul cu același nume. Industriilor a devenit Preciziei, după numele bulevardului cu același nume.

De asemenea, I.M.G.B. a devenit Dimitrie Leonida după numele inginerului român care a venit cu ideea metroului la începutul anilor 1900.

De asemenea, Depoul I.M.G.N. a devenit Berceni datorită localității cu același nume din apropiere. E singura stație de metrou la suprafață din București.

Linia de Centură s-a transformat în Angel Saligny, cel care a proiectat podul de cale ferată din Cernavodă.

Policolor a devenit Nicolae Teclu, un academician și chimist român care a inventat „becul Teclu”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI