Ce este Threads, noua aplicație lansată de Meta. Cum se folosește

de: Anca Lupescu
20 12. 2023

O nouă platformă de social media s-a lansat și este disponibilă și în România. Ce este Threads? Această aplicațe social media bazată pe text, a fost creată de Instagram pentru a concura cu X (fostul Twitter). Noua aplicație a fost anunțată pe 5 iulie 2023 și a depășit rapid 150 de milioane de descărcări, devenind cea mai de succes lansare a unei platforme de social media din istorie. Threads este o platformă de partajare socială care permite discuții și schimbul de idei prin mesaje text și funcționează similar cu X (fostul Twitter).

Diferența dintre Instagram și Threads 

Threads își propune să ofere un mediu prietenos pentru utilizatori. Găsirea prietenilor și a altor persoane de urmărit este un proces similar cu cel al oricărei alte aplicații de social media, cu mențiunea că potențialii membri ai Threads au nevoie de un cont Instagram pentru a se înscrie în Threads.

CITEȘTE ȘI: Veste bună pentru românii care au mai mult de doi copii. Suma de bani pe care o vor primi lunar de la stat poate depăși 5.000 de lei

Threads a fost creată de o echipă de la Instagram în scopul de a reproduce experiențele pozitive de partajare de pe Instagram și de a le transpune într-o platformă nouă, bazată pe text.

Anunțul Instagram despre Threads a explicat:

„Viziunea noastră cu Threads este să luăm ceea ce face cel mai bine Instagram și să extindem asta către text, creând un spațiu pozitiv și creativ pentru a-ți exprima ideile. Sperăm să reușim.”

„La fel ca pe Instagram, cu Threads, poți urmări și te poți conecta cu prieteni și creatori care împărtășesc aceleași interese – inclusiv oamenii pe care îi urmărești pe Instagram și dincolo de acesta”.

Diferența dintre Instagram și Threads constă în faptul că Threads permite membrilor să-și schimbe idei și să împărtășească evenimente prin discuții. Instagram se axează pe partajarea experiențelor prin imagini și videoclipuri.

Ce este Threads

Threads este o aplicație de partajare socială bazată pe text în care membrii pot împărtăși comentarii despre ei înșiși, pot discuta despre evenimente curente și știri și pot participa la dialog.

Instagram le permite utilizatorilor să urmărească alți utilizatori și să împărtășească imagini și videoclipuri, dar nu este la fel de optimizat pentru angajarea în discuții în timp real.

Aplicația Threads a fost dezvoltată de echipa Instagram deoarece, inițial, urma să facă parte din Instagram.

Acest lucru s-a schimbat către sfârșitul anului 2022 când a devenit evident că, odată cu declinul Twitter (acum X), era momentul ideal pentru lansarea unui concurent.

Meta nu a explicat de ce există o legătură strânsă între Instagram și Threads, în afara faptului că a fost dezvoltată de echipa Instagram.

Ar putea exista avantaje strategice în decizia Meta de a lega calitatea de membru Instagram ca o condiție prealabilă pentru a adera la Threads.

De exemplu, în timp ce există activism politic pe Instagram, spre deosebire de Facebook și Twitter, Instagram nu este cunoscut pentru a fi un spațiu social cu conotații politice ridicate.

Instagram nu împărtășește nici moștenirea controversată a Facebook de a încuraja angajarea indiferent dacă aceasta derivă dintr-o experiență pozitivă sau negativă.

Alte diferențe disting membrii Instagram de cei de pe Facebook, făcându-i, posibil, mai doritori ca demografie pentru publicitate.

Diferența dintre utilizatorii mai în vârstă și cei mai tineri de pe Facebook este aproape echilibrată, cu membrii mai în vârstă constituind majoritatea utilizatorilor. 54% dintre utilizatorii Facebook au peste 35 de ani.

Majoritatea utilizatorilor Instagram sunt relativ mai tineri. De exemplu, în SUA, 75% dintre cei cu vârste între 18 și 24 de ani folosesc Instagram.

Având în vedere comentariile CEO-ului Mark Zuckerberg și ale șefului Instagram, Adam Mosseri, că obiectivul pentru Threads este să construiască un spațiu public prietenos și bazat pe teme precum sportul, muzica, moda etc., aceste fapte ar putea explica de ce lansarea Threads ca o platformă legată de Instagram are mai mult sens decât să se bazeze pe baza de utilizatori mai în vârstă și mai politizată a Facebook-ului.

De ce s-a lansat dacă există Twitter?

Mark Zuckerberg a fost interesat de mult timp să achiziționeze X (Twitter).

În 2008, s-a raportat că Facebook s-a oferit să cumpere X (Twitter) pentru 100 de milioane de dolari în numerar, plus 400 de milioane de dolari în acțiuni Facebook – o ofertă care a fost respinsă.

Dar ceea ce l-a motivat cu adevărat pe Mark Zuckerberg să lanseze o copie pentru X (Twitter) a fost achiziția lui Elon Musk a X (Twitter) și colapsul ulterior încetinit al platformei.

La sfârșitul anului 2022, X (Twitter) era clar într-o spirală descendentă, pierzând advertiseri și utilizatori, fără un sfârșit vizibil pentru declinul său.

Te-ar putea interesa și: Ce îl deranjează cel mai mult pe Dani Oţil la clienţii săi din restaurante. Nu s-a sfiit să recunoască: „Ospătarii câştigă mai bine decât mulţi dintre clienţi”

Acesta a fost momentul când Mark Zuckerberg l-a sunat pe șeful Instagram, Adam Mosseri, pentru a discuta despre extinderea Instagram.

Zuckerberg a schimbat în cele din urmă cursul și l-a încurajat pe Mosseri să transforme proiectul într-o aplicație independentă pentru a concura împotriva Twitter.

Mosseri a format o echipă de 60 de ingineri care au creat o aplicație funcțională în doar 7 luni.

Convorbirea lor a avut loc în contextul în care X suferea ceea ce Elon Musk numea o „scădere masivă a veniturilor” și forța de muncă a Twitter a fost redusă la mai puțin de o echipă de bază fără ingineri pentru a menține diverse sisteme critice.

În orice altă circumstanță, lansarea unei provocări la adresa X ar fi fost considerată o pierdere de timp.

Dar multitudinea de catastrofe care afectau X a făcut momentul potrivit pentru a crea o alternativă viabilă.

Diferența dintre Threads și Twitter

Există multe referințe la faptul că Threads este un clonă X. La suprafață, Threads are într-adevăr aspectul general al lui X.

Privind mai atent, devine evident că focusul și demografia Threads ar putea diferi de cele ale X.

Scopul declarat al Threads este să fie un loc prietenos pentru discuții. Acesta este un contrast intenționat față de Twitter, care este mai degrabă un free-for-all în care orice este acceptat.

Threads se diferențiază de Twitter pentru că este un concurent, nu o clonă.

Mark Zuckerberg nu ascunde faptul că Threads este un concurent pentru X. El a postat despre cum Threads intenționează să evite greșelile X.

”Va dura ceva timp, dar cred că ar trebui să existe o aplicație de conversații publice cu peste 1 miliard de oameni. Twitter a avut oportunitatea să facă asta, dar nu a reușit.”

Șeful Instagram, Adam Mosseri, a comentat că angajamentul politic nu este un focus major pentru Threads.

„Politica și știrile dure sunt importante, nu vreau să sugerez altceva.

Dar părerea mea este că, din perspectiva unei platforme, orice angajament sau venit pe care l-ar putea genera nu merită deloc atenția, negativitatea (să fim sinceri) sau riscurile de integritate care vin odată cu ele.

Există comunități destul de minunate – sport, muzică, modă, frumusețe, divertisment, etc – pentru a crea o platformă vibrantă fără a fi nevoie să intrăm în politică sau știri dure.”

Un alt mod în care Threads diferă de X este că strategia de creștere se concentrează pe experiența utilizatorului.