Caz revoltător în Ilfov. Un tânăr infectat cu COVID-19 a sunat de 69 de ori la DSP, fără să-i răspundă nimeni. Ce a urmat după aceea este de-a dreptul șocant
Un bărbat de 37 de ani, infectat cu COVID-19, s-a confruntat cu o situație extrem de tristă, după ce a fost la un pas să pună sănătatea întregii familii în pericol. Tânărul a povestit cum a apelat de 69 de ori DSP Ilfov, iar nimeni nu s-a obosit sau nu a avut timp să-i preia apelul.
„Nu știu ce să fac, ce tratament să iau”
După ce a aflat că este infectat cu noul coronavirus, bărbatul s-a autoizolat într-o cameră din casă pentru a-și proteja soția și cei doi copii. Acesta a apelat Direcția de Sănătate Publică din Ilfov de 69 de ori în decursul a 48 de ore, dar toate încercările sale au fost în zadar.
Fiind speriat din cauza lipsei de informații referitoare la tratament și pașii pe care trebuie să-i urmeze, tânărul și-a făcut public cazul.
“Nu știu ce să fac, dacă trebuie să mă internez, ce tratament să iau, nu știu ce ar trebui să fac mai departe. Sunt răspunsuri pe care de la DSP ar trebui să le obțin, nu? Doar că am sunat și ieri, și azi, și nimic.
De când m-am testat stau închis într-o cameră din apartament, ca să evit pe cât posibil să intru în contact cu soția mea și cu copiii. Copiii mei au 6 și 9 ani”, a mărturisit tânărul pentru Libertatea.
Primele simptome au debutat cu o durere în gât și o tuse ușoară, astfel că nu le-a dat o foarte mare atenție. Marți, starea bărbatului s-a agravat, începând să se sperie după ce a simțit că își pierde gustul și a început să facă febră foarte mare.
Ce a răspuns DSP după mediatizarea cazului
La scurt timp după apariția cazului său pe Libertatea.ro, o asistentă de la DSP l-a sunat pe bărbat și i-a spus să se prezinte în două săptămâni la ei cu pix, mănuși, mască și buletin pentru a-i elibera o hârtie. Acesta s-a declarat șocat de faptul că nu a fost întrebat dacă are unde să stea sau despre persoanele cu care a intrat în contact.
„Nu m-a întrebat nimic despre persoanele cu care am luat contact, nici dacă am loc în care să mă izolez, doar să mă prezint peste două săptămâni la ei cu mască, mănuși, pix și buletin ca să îmi dea o hârtie”, a declarat bărbatul dezamăgit.
Singurul sfat pe care i l-a dat asistenta a fost acela de a se prezenta la spital în cazul în care starea sa se agravează. Și mai revoltător este faptul că atunci când pacientul a rugat-o pe angajata DSP să-i lase un număr de contact în cazul în care se îmbolnăvesc și ceilalți membrii ai familiei, aceasta i-a sugerat același număr de fix la care nu a răspuns nimeni în cele 69 de ori în care pacientul își încercase norocul.
„I-am zis că la telefoanele publice nu răspunde nimeni. Concluzia ei: «se mai întâmplă. Suntem foarte aglomerați, mai insistați”, a mai povestit acesta.