Câți kilometri de autostradă și drum expres vom avea în plus până la finalul anului 2025? Infrastructură rutieră în creștere
Problema infrastructurii și a traficului este adusă din nou în discuție, pe măsură ce ne apropiem de finalul anului. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a spus câți kilometri de drumuri noi vor mai fi dați în folosință anul viitor și care sunt planurile până în 2031.
Ce se întâmplă cu infrastructura rutieră în următoarea perioadă
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a dat recent un interviu, în care a vorbit despre planurile de modernizare a drumurilor din România. Angajatul din Ministerul Transporturilor a spus că, în 2025, vom avea în plus între 250 și 300 de km de autostradă și drum expres. De asemenea, autoritățile plănuiesc să finalizeze și lucrările la autostrada A7 în anul 2025.
Pe termen lung, respectiv până în 2028, planul Ministerului este ca România să aibă în plus 1.200 de km de autostradă și drum expres. Un alt plan ambițios al autorităților este ca până în 2031, toate județele României să aibă acces la autostradă.
”Anul viitor țintim între 250 și 300 kilometri pentru că, vă spuneam, A7 este posibil să fie finalizată în totalitate anul viitor. Noi lucrăm acum pe zona de program de guvernare. Până în 2028, noi vrem să dăm în trafic cel puțin 1.200 kilometri de autostradă și drum expres și până în 2031 ne-am făcut un plan să avem toate județele României conectate la autostradă și drum expres și un program, pentru că nu-i neapărat să ajungi cu o autostradă într-un județ, trebuie să și conectezi orașele reședință de județ la infrastructura majoră.
Asta înseamnă cu adevărat că România va fi conectată integral la nivel de autostradă și drum expres. Este un termen ambițios, bazat pe experiența din ultimii patru, cinci ani în care am gestionat infrastructura rutieră a României și știm că se poate chiar și mai mult față decât facem acum”, a declarat secretarul de stat, într-un interviu pentru Gândul.
”Guvernele să nu taie din finanțare”
Ionel Scrioșteanu a mai precizat că este important ca guvernele viitoare să aprobe un buget suficient de mare pentru infrastructură, astfel încât planurile să poată fi duse la bun sfârșit.
”Important este ca toate guvernele care vor urma să nu taie vreun pic din finanțarea de care avem nevoie și această finanțare să vină la timp, pentru că este un pericol foarte mare dacă nu se continuă ritmul și nu păstrăm măcar ritmul de acum, deși eu zic cât ar trebui să-l creștem, pentru că firmele care lucrează astăzi au credite, au oameni angajați, sunt peste 2.500 – 3.000 de oameni care au revenit din diasporă pe șantierele României. Dacă noi tăiem finanțarea și nu asigurăm o predictibilitate, oamenii aceia pleacă și nu mai vin niciodată”, a mai declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, în cadrul aceluiași interviu.