Câți bani a făcut eMag în 2020. Veniturile companiei în România sunt colosale
Pentru mulți români eMag reprezintă un brand de încredere. De la telefoane, calculatoare, televizoare și până la bricolaj, totul se regăsește în magazinul online al companiei. Anul 2020 a fost un an al cumpărăturilor online. Pentru eMag, conform noilor date, anul trecut a fost un an al profiturilor mari.
eMAG și-a planificat investiții de 655 milioane de euro
Popularitatea de care se bucură în ultimii ani eMag i-a adus și o notorietate pe piața românească. La finalul anului trecut compania anunța o nouă etapă de dezvoltare și o evoluție. Oficialii companiei anunțau un buget colosal de investiții în noi tehnologii.
Este vorba de un buget de 447 de milioane de lei alocat pentru dezvoltarea tehnologiei românești. Conducerea companiei spune că acest nou concept de tehnologii va fi exportat în toate țările în care eMAG este prezent. Deja, pe lângă cei 700 de angajați care lucrează la aceste noi tehnologii, vor mai angaja alte 100 de persoane.
„Tehnologiile dezvoltate de specialiștii IT eMAG integrează inteligența artificială menită să îmbunătățească experiența de cumpărare.
Investițiile pe care le vom face în următorii trei ani ne vor ajuta să oferim clienților o varietate mai largă de produse și prețuri mai bune. Vorbim de rapiditate în livrare, precum și un proces de plată simplificat. Prin infrastructura pe care o construim, ne propunem să ajutăm și antreprenorii locali care facilitează trecerea la online transferându-le experiența noastră.”, declara Tudor Manea, CEO eMAG.
Anul 2020 a adus venituri de 8,93 miliarde de lei
Întreg grupul a avut în anul 2020 o creștere pe toate piețele pe care activează. Doar în România, anul trecut eMag a înregistrat venituri în valoare de 5,42 miliarde de lei. De cealaltă parte, în piețe precum cele din Bulgaria și Ungaria, au înregistrat creșteri cu până la 87%. Valoarea totală a veniturilor în aceste două piețe s-a ridicat la 2,1 miliarde lei în 2020.
Dacă mai exista vreun dubiu, aceste rezultate confirmă o primă etapă a dezvoltării accelerate a comerțului electronic. În același timp reflectă investițiile în tehnologie, infrastructură logistică, dezvoltare internațională și pe piață, a declarat eMAG Group într-un comunicat de presă.
Compania mamă, Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pe piețele din Bulgaria și Ungaria, anunță pentru 2020 o cifră de afaceri de 6,72 miliarde de lei.
Proiectul de antreprenoriat eMag Ventures
Menținându-și trendul ascendent în privința investițiilor, la sfârșitul lunii martie, compania anunța că intenționează să investească aproximativ 3,26 miliarde de lei în următorii trei ani. Investiția se va concentra pe extinderea regională, dezvoltarea de tehnologii. În același timp în buget mai sunt alocate sume pentru operațiunile logistice și în companii de tehnologie, prin intermediul eMAG Ventures.
eMag Ventures este un fond de investiții care va ajuta companiile de tehnologie să își dezvolte produsele și serviciile inovatoare. Proiectul a fost lansat pe 10 decembrie și primele investiții vor fi făcute în prima jumătate a anului 2021. Afacerile selectate de eMag Ventures vor beneficia atât de sfaturi profesionale, cât și de expertiză în accelerare, pentru a ajunge la o acoperire națională și internațională.
”În mediul antreprenorial din România există multe proiecte tehnologice cu potențial mare, care pot fi dezvoltate cu finanțare și know-how. Prin eMAG Ventures dorim să creăm valoare adăugată reală și să contribuim la o scalare rapidă a afacerilor, producând astfel un impact vizibil în economia digitală.
Vorbim despre accelerarea investițiilor, destinate acelor companii care pot crește rapid cu ajutorul tehnologiei și care pot deveni viitorii unicorni. Vrem să finanțăm companii cu ambiție și viziune, care vor contribui la creșterea ecosistemului antreprenorial din România ”, a declarat Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures, conform Techtalk.ro.
De 20 de ani în România
Compania a fost fondată în 2001 de antreprenori români și ulterior s-a extins în Bulgaria, Ungaria și Polonia. Grupul media Naspers din Africa de Sud a achiziționat o participație de 70% în 2012. Grupul cuprinde retailerii online eMAG, Fashion Days, PC Garage.
În același timp mai operează prin compania de curierat Sameday Delivery și atelierul de reparații Depanero. Grupul mai deține și agenția de marketing online Conversion Marketing, platforma de livrare la domiciliu Tazz și compania de software Zitec.