Cât costă un bilet la BIAS 2019 și de unde le poți cumpăra
Cea de-a XI-a ediție BIAS – (Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition) BIAS 2019 – este extrem de așteptată de români și va avea loc pe 24 august 2019, pe aeroportul internațional Băneasa.
Va fi un spectacol de forţă aeriană, în care aşii aviaţiei civile şi militare vor încânta spectatorii cu acrobaţii aeriene uluitoare şi demonstraţii de elită.
De unde poți cumpăra și cât costă un bilet BIAS
BIAS este o zi de sărbătoare a zborului, este acea zi magică în care tehnica se transformă în artă. În acest an, tehnica militară română vine cu o promisiune fermă: un program populat cu multe aeronave din dotarea Forțelor Aeriene Române care vor condimenta programul BIAS cu manevre de maximă dificultate și numeroase elemente dificile de zbor, realizate cu aeronave militare.
Aeroclubul României
Spectacolul aerian este garantat de prezența așilor Aeroclubului României – Hawks of Romania, White Wings, alături de paraşutiştii formaţiei Blue Wings. Hawks of Romania evoluează cu 5 avioane EXTRA 300. White Wings este formația de două planoare, care a dat clasă multor campioni mondiali la concursurile internaționale. Blue Wings este formația de parașutisti, care vor încânta publicul de la BIAS, dezvăluind în aer drapelul tricolor de 400mp.
Spectatorii vor asista și la evolutii inedite de acrobatie individuală, realizate cu aeronave Zlin 50, Extra 300 și IAR 35.
Boeing E-3A Sentry AWACS, aflată sub comanda NATO
Aeronava NATO AWACS E-3A, din cadrul Forței Aeropurtate a NATO de Avertizare Timpurie și Control (NATO Airborne Early Warning & Control Force – NAEW&C) cu baza permanentă la Geilenkirchen, Germania, revine la BIAS 2019. Plin de aparatură și cu o uriașă antenă radar deasupra, Boeingul E-3A Sentry AWACS supraveghează spațiul aerian, dar și coordonează toate celelalte avioane aliate în diverse misiuni, transmițând informații în timp real tuturor.
Luca Bertossio
Luca Bertossio este unul dintre invitaţii speciali ai BIAS 2019. În vârstă de 27 de ani, italianul este campion mondial la planorism și cel mai tânăr câștigător al competiție Glider Aerobatics. Cu o experință de peste 3500 de zboruri cu planoarele SWIFT S1, MDM Fox, ASK21 și IS28B2, italianul Luca Bertossio deţine inclusiv licenţa de pilot de linie.
Elicopterul Kamov Ka-26
Cei care au auzit de Valer Novac știu că el este „tăticul elicopterelor” din România, transformând Ka-26 utilitar într-un elicopter de acrobaţie şi demonstrând de ce este una din marile vedete ale manifestărilor aviatice. Aflăm, astfel, cu toții că aviaţia utilitară nu înseamnă doar aparatele acelea de zbor care se ridică de la sol din an în Paşte pentru a stropi câmpul sau satele contra dăunătorilor. Înseamnă piloţi vigilenţi aflaţi la manşa unui aparat care trebuie manevrat cu foarte mare exactitate! Iar Valer Novac zboară la firul ierbii, întoarce în grabă la 180 de grade, cu o precizie spectaculoasă, aterizând aparate masive, de zeci de milioane de euro pe suprafeţe de câteva zeci de metri pătraţi, aparent imposibil de practicat când vine vorba de aviaţie.
Baltic Bees
Spre bucuria tuturor pasionaţilor de zbor, echipa letonă Baltic Bees revine la BIAS! Este o echipă profesionistă de acrobaţii aeriene venită direct de la malul mării Baltice, cu un aer inedit. Echipa Baltic Bees a fost creată în 2008 din dorinţa de a participa la spectacolele aviatice internaţionale, la expoziţii şi sărbători aviatice şi pentru a promova talentul în domeniu al letonilor.
Baltic Bees este o trupă recunoscută pentru stilul unic de pilotaj şi pentru manevrele artistice de maximă dificultate, realizate cu aeronave militare, dar şi de acrobaţie de mare viteză şi manevrabilitate. Echipa Baltic Bees efectuează toate manevrele standard de acrobaţie, şi are, de asemenea, un arsenal de figuri individuale şi alte elemente dificile de zbor în grup.
Forţele Aeriene ale Ungariei
Forțele Aeriene ale Ungariei vor fi prezente la BIAS 2019, în static display, cu un JAS 39 Gripen, avion multirol cu greutate redusă, monomotor, fabricat de compania aeronautică SAAB din Suedia. Este dotat cu aripă delta, ampenaj tip rață (denumit și canard), un design care conferă stabilitate relaxată și un sistem electronic de control automat (fly-by-wire).
Tradiție păstrată de Tarom
TAROM păstrează și el tradiția și invită, pe 24 august, la cel mai mare show aviatic din România! Vor participa de această dată cu o aeronavă Airbus A318, iar cei doi piloți sunt:
- ALFRED GHERGAN – Pilot șef al Companiei TAROM, pilot comandant instructor, examinator pe Airbus A318. A zburat mai multe tipuri și clase de aeronave, de la planor și motoplanor, la aeronave sportive ca Zlin 142, Zlin 726, aeronave utilitare ca Antonov 2, Britten Norman 2, aeronave de transport pasageri cu motoare turboreactoare(elice): Saab 340, Saab 2000, ATR 42/72 și aeronave de linie jet, mediu și lung curier BAC 1-11, Airbus A318, Airbus A310, cu o experiență de aproximativ 14000 de ore.
- CRISTIAN DONA – Directorul de training al Companiei TAROM, pilot instructor, examinator pe Airbus A318. A zburat aeronave sportive: Zlin 142, utilitare: IAR 823, Antonov 2, Britten Norman 2, aeronave de transport pasageri cu motoare turbopropulsoare(elice): Beechcraft 200, ATR 42/72, aeronava Business jet Falcon 20 și aeronavele de linie jet, mediu și lung curier Airbus A318, Airbus A310, cu o experiență totală de zbor de 12500 ore.
Jurgis Kairys
Jurgis Kairys, legendă a acrobaţiilor aeriene, nu a lipsit de la nicio ediție BIAS! Vaparticipa pentru a zecea oară!
NATO – AWACS
Aeronavele AWACS (Airborne Warning and Control System) se află sub comanda NATO și fac parte din sistemul Alianței Nord Atlantice de avertizare timpurie. Aeronavele AWACS implică personal multinațional, între care se află și militari români.
SOKO G2 GALEB
Aeroclubul Galeb, originar din Belgrad, se evidenţiază prin devotamentul personalului clubului și al membrilor săi pentru restaurarea și conservarea aeronavelor vechi și afișarea lor în spectacole naţionale ori internaţionale. La mijlocul anilor nouăzeci, ca urmare a unui tratat regional de control al armelor, fosta Forţă Aeriană Iugoslavă a fost nevoită să reducă inventarul său la 155 de avioane de luptă și 53 de elicoptere de luptă, rezultând o retragere masivă de aeronave din serviciu. Opt Soko G-2 Galebs au fost achiziționate de către compania anglo-sârbă Shuttle Air. Aeronavele au fost dezarmate și restaurate și sunt operate și întreținute de clubul Galeb și de proprietari privați.
Aero L-29 Delfin din Slovacia
L-29 Delfin este un avion cu reacție de antrenament, produs de compania cehoslovacă Aero și care a avut primul zbor în 1957. După Pactul de la Varșovia, L-29 a devenit avionul oficial de antrenament utilizat de către toate țările semnatare.
Locația și accesul la BIAS
Show-ul are loc pe pista Aeroportului Băneasa, iar accesul se face prin ROMAERO (de pe Bulevardul Aerogării), sâmbătă 24 august 2019, iar intrarea este liberă. Accesul publicului se face prin ROMAERO. Nu se asigură parcare!
Se recomndă să se utilizeze mijloacele de transport în comun (liniile RATB 112, 131, 148, 149, 205, 261, 301, 304, 335, 605, precum şi liniile RATB expres 780, 783).