Cât costă salteaua gonflabilă care ar fi putut salva viața femeii din Constanța. Prețul e ireal

de: Năstase Mirabela
17 02. 2021

Cât costă salteaua gonflabilă care i-ar fi putut salva viața femeii din Constanța. Patru inspectorate pentru situații de urgență de la noi din țară au în dotare saltele gonflabile care să amortizeze căderile de la înălțime și care sunt distribuite în România exclusiv de o firmă din Buzău.

Cât costă salteaua gonflabilă care ar fi putut salva viața femeii din Constanța

Astfel, ISU Constanța a fost la doar un pas ca anul trecut să achiziționeze un astfel de echipament, care costă cel mult 55.000 de euro. Firma Proslav din Buzău a vîndut saltele către ISU Iași, cel care a comandat tipul de kit, cu o remorcă și rampe de urcare. Același tip de saltele mai au și ISU Timiș, ISU Ialomița și ISU Brăila, achiziționate de Consiliile Județene. De asemenea, pe stoc mai există un astfel de kit, a spus directorul Proslav Buzău, dar în două săptămâni ele pot fi aduse pe comandă.

Ce specificații are salteaua

Marian Radu a spus că în vara anului trecut a purtat negocieri și cu autoritățile județene din Constanța, pentru dotarea ISU din județul de la malul mării, dar lucrurile s-au oprit din cauza pandemiei de coronavirus și a birocrației. Saltelele se pot umfla în aproximativ cinci minute, dacă terenul este curat, iar echipamentul este manipulat de pompieri bine pregătiți. Însă sunt cazuri în care locul trebuie curățat de sârme, crengi, gard viu, astfel că degajarea perimetrului ar lua mai mult timp.

”Din ce am observat, la Constanţa trebuia o asfel de pregătire a terenului, care ar mai fi luat din timpul de intervenţie”, a spus Marian Radu. De precizat este că o saltea prevăzută cu două motocompresoare de aer cântărește 600 de kilograme, are 8 x 6 metri amprentă la sol şi 2,5 metri înălţime. Această saltea permite salvarea unei persoane care cade chiar de la etajul 60, potrivit indicațiilor producătorului.

Ce a spus Raed Arafat

Amintim că în urmă cu câteva zile o femeie a fost filmată cum sare de la etajul 6, în timp ce aparatmentul în care era cuprins de flăcări și de fum gros. După ce aceste imagini au apărut în spațiul public, au apărut și diverse explicații care să elucideze misterul pentru care pompierii nu au acționat. Astfel că Raed Arafat a spus că autoscara din dotarea echipajului celui mai apropiat locației era defectă, fiind nevoie de timp prețios ca să se facă rost de alta.

„Ce analizăm noi acum e o componentă a intervenției, cea cu autoscara. Constanța are 3 unități de pompieri, una la port, una numită Palas și una numită după un ofițer care a căzut la datorie și care era cel mai aproape de locul incendiului de la aparatamentul de la etajul 6.

În mod normal, când ai un incendiu la un etaj superior, automat trebuie să fie anunțată autoscara. Constanța are două autoscări noi, care nu sunt cele din anii 70. Autoscara care era la detașamentul apropiat apartamentului era defectă.

Din cauza asta au plecat primele mașini de intervenții din zona apropiată și autoscara, care este la un alt detașament, la 8 kilometri distanță, în mod normal trebuia alertată imediat și plecată.

Această autoscară știm că a ajuns mai târziu. Am primit mai multe ore care ne arată când a ajuns. Prima dată ni s-a spus că a ajuns la 9:27, apoi a apărut o filmare care arăta că a ajuns la 9 40. Din cauza asta s-a solicitat o anchetă care va fi efectuată de ISU Constanța, dar și IGSU a trimis o echipă și acum sunt audiate toate persoanele implicate, ca să înțelegem ce s-a întâmplat.

Orice greșeală, orice neglijență, dacă se descoperă acolo, normal că se vor lua măsuri”, a declarat Raed Arafat.