Cât a plătit o femeie pe un medalion de somon în Carrefour România. A avut un șoc când a văzut schimbarea prețului la casă
Incredibil cât a plătit o femeie pe un medalion de somon în Carrefour România. Când a ajuns la casă, prețul afișat la raion a fost modificat. „Atenție la rotunjirea profiturilor pe buzunarele noastre!”, sună avertismentul clientei. Află în rândurile de mai jos cum trebuie să procedezi dacă ți se întâmplă o astfel de situație.
Ce stabilește legea cu privire la prețurile produselor din magazine
Vânzătorul, fie el și societate comercială, este obligat prin lege să informeze prompt, într-o formă clară, clientul despre prețul produsului pe care îl achiziționează și despre durata promoției, în cazul în care produsul face parte dintr-o ofertă. Costul unui produs trebuie indicat pe acesta sau pe indicatoarele de prețuri amplasate, de obicei, pe anumite secțiuni de raion.
Uneori, în funcție de magazin, prețurile pot fi cuprinse într-o listă sau într-un catalog plasat într-un loc vizibil pentru clienți. În cazul în care preţurile se află în vitrinele exterioare, acestea se indică astfel încât consumatorul să le poată vedea cu uşurinţă fără a intra în suprafaţa de vânzare.
Prețurile afișate la raft, raion, în liste sau într-un catalog trebuie să fie aceleași precum cele ce vor fi imprimate pe bonul emis la casa de marcat. Nu este prima dată când se întâmplă ca unii clienți să semnaleze faptul că produsul pe care l-au achiziționat prezintă un cost diferit la raion față de cel de la casa de marcat.
Cât a plătit o femeie pe un medalion de somon în Carrefour România
Așa i s-a întâmplat și unei femei care și-a făcut cumpărăturile într-un magazin Carrefour din România. Femeia a achiziționat, printre altele, un medalion somon, care la raion prezenta prețul de 79, 9 lei pe kilogram. La casa de marcat însă, prețul afișat a fost altul, mai mare. Concret, femeia a trebuit să scoată din buzunar suma de 89, 9 lei pe kilogram.
„Carrefour Corbeanca. Medalion somon, 79.9 lei KG la raion, cântărit și etichetat acolo, iar la casă intră cu 89.9 lei KG. Atenție la rotunjirea profiturilor pe buzunarele noastre!”, este mesajul publicat de o româncă pe un grup de pe platforma socială Facebook, după cum se poate observa și în galeria FOTO a acestui articol.
În astfel de situații, clientul trebuie să știe că are dreptul de a solicita vânzătorului să achite produsul cu prețul indicat la raion, potrivit legii în vigoare. Cea mai des invocată scuză în circumstanțe de acest fel este că angajații nu au avut timp să actualizeze costurile la toate produsele, din cauza volumului mare de lucru și a modificărilor aproape zilnice.
Este important de precizat că, în cazul în care comerciantul dă curs practicilor comerciale incorecte, înșelătoare sau agresive, poate fi sancționat cu o amendă ce poate varia între 1.500 și 3.000 de lei (aplicată persoanei cu funcție de răspundere) sau între 3.000 și 6.000 de lei (aplicată persoanei juridice), potrivit legii în vigoare.