Carrefour România schimbă strategia. Cum vrea să câștige cât mai multi clienți până în 2026

de: Năstase Mirabela
10 11. 2021

Grupul Carrefour și-a prezentat strategia digitală și obiectivele pentru 2026, la evenimentul Digital Day, de la Paris. Astfel strategia este bazaă pe patru piloni: accelerarea e-commerce, ancorarea în date, digitalizarea serviciilor financiare și transformarea operațiunilor tradiționale
de retail.

Cum vrea Carrefour să câștige cât mai multi clienți până în 2026

Prin urmare, Grupul Carrefour își propune să își tripleze valoarea brută a mărfurilor (GMV) în comerțul electronic până în anul 2026, ca să ajungă la 10 miliarde de euro. Carrefour se mai așteaptă și ca mediul digital să aibă un aport suplimentar de 600 de milioane de euro la venitul operațional din activități recurente în 2026, raportat la 2021.

Pentru aceasta,  Carrefour o să își crească cu aproximativ 50% investițiile în digital între 2022-2026, pe baza unui plan dedicat, crescându-și obiectivul anual de investiții la aproximativ 1,7 miliarde de euro.

Tot Carrefour și-a anunțat obiectivul de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon în activitățile sale de comerț electronic până
în 2030.

Alexandre Bompard, CEO Carrefour, a declarat:

„După succesul primului plan de transformare, ne dorim să mergem mai departe și să transformăm Carrefour, un retailer tradițional cu capabilități în comerțul electronic, într-o adevărată companie digitală de retail, care plasează digitalul și datele în centrul tuturor operațiunilor sale și al modelului său.

Această schimbare profundă, pe care intenționăm să o realizăm până în 2026, va debloca întregul potențial al omnicanalității, care a devenit astăzi parte din ADN-ul Carrefour și care constituie un activ unic în industrie.

Progresele noastre digitale ne vor permite să atingem noi venituri și fluxuri de profit, precum și să îmbunătățim performanța operațională a tuturor formatelor noastre.

Acestea vor fi sprijinite de parteneri internaționali de top, de un buget suplimentar de investiții și de instruirea digitală a tuturor angajaților Grupului. Sunt convins că această nouă abordare care pune pe primul loc digitalul va fi un vector puternic de diferențiere pe o piață aflată într-o continuă și rapidă schimbare”.

Noua strategie digitală a Grupului Carrefour

De menționat este că în ultimii patru ani Carrefour a reușit să își tripleze activitatea în comerțul electronic alimentar, depășind
avansul pieței în medie cu 15 puncte procentuale pe an. De asemenea, Grupul Carrefour s-a remarcat mai ales în ceea ce privește livrarea la domiciliu (home delivery) în Europa Centrală.

În 2021, Carrefour anticipează o valoare brută a mărfurilor (GMV) în comerțul electronic de aproximativ 3,3 miliarde de euro.

Astfel, noua strategie digitală a Grupului se bazează pe o abordare „centrată pe date și digitalizare” și pe patru piloni: accelerarea comerțului electronic (e-commerce), ancorarea în date, digitalizarea serviciilor financiare, transformarea profundă a retailului tradițional prin digital.