Românii au luat cu asalt magazinele înainte de Crăciun pentru a cumpăra cele necesare meselor de sărbătoare care se apropie cu pași repezi. Doar unii au văzut însă capcanele care există în supermarket-urile din toată țara. Ce strategie au marile lanțuri de magazine în această perioadă de sărbători? Cum să te ferești de capcanele de la raft? Cu siguranță cei care se tem de cheltuielile în plus trebuie să afle asta.
Marile magazine și-au întâmpinat clienții cu oferte deosebite de sărbători. Cu toate astea, de multe ori nu este vorba despre ,,oferte” reale, ci de prețuri chiar mai scumpe decât înainte de perioada sărbătorilor. Reducerile sunt așteptate de cei mai mulți la produsele de bază sau la anumite obiecte pentru cei dragi.
Cu siguranță majoritatea gospodinelor se gândesc la masa de Crăciun și la cadourile care trebuie să apară sub brad. Doamnele trebuie să ia la cunoștință faptul că unele prețuri sunt înșelătoare, mai cu seamă că marile lanțuri de magazine mizează pe neatenția, graba și agitația clienților de la cumpărături.
O reducere cuprinsă între 25% și 35% reprezintă o afacere bună pentru oricine, mai cu seamă la un produs de bază. Lângă afișajele uriașe cu prețul redus marile magazine specifică și detalii despre ofertă precum: cantitatea sau sortimentul special.
De obicei, acest text are un font mic, motiv pentru care cumpărătorii nu mai sunt atenți la amănunte, ci doar la prețul bun. Afișul care marchează reducerea poate să aibă în prim-plan un produs generic, dar cu o marcă diferită față de cele specificate în ofertă, iar pentru acesta nu se aplică prețul redus.
De obicei, există produse similare la prețuri mai mici sau există unele situații unde semnul % nu înseamnă nimic, iar produsele respective nici măcar nu sunt la reducere. Ofertele par avantajoase doar în primă fază, dar la o privire mai atentă nu este chiar așa.
Specialiștii recomandă românilor să fie din ce în ce mai atenți la lucrurile pe care le adaugă în coșul de cumpărături, prețul de la raft și cel de pe bon. Mai mult decât atât, experții au subliniat că mai mult nu înseamnă întotdeauna mai ieftin. O altă practică înșelătoare este și cantitatea.
Prețul aplicat pe kilogram sau pe litru trebuie să scadă, dar această regulă nu se aplică în cazul multora dintre marile magazine. Supermarket-urile au o strategie în anumite perioade ale anului în care introduc promoții pentru diverse produse cu anunțul unor oferte semnificative. Cu toate astea, prețul redus este mai mare decât prețul practicat tot anul în magazine.