Când începe, de fapt, școala. Decizia care vizează toți elevii. Structura anului școlar 2020-2021

de: Alexandra Chivu
12 07. 2020

Structura anului școlar 2020-2021 a fost afișată după lungi dezbateri și propuneri. Schimbările pe care le-a propus ministrul Educației, Monica Anisie, sunt în beneficiul elevilor. Vacanțele, cursurile, dar și programele naționale și proiectele care se desfășoară pe perioada unui an școlar sunt punctele cheie ale ”noului început”. Două semestre egale, vacanțe structurate într-un alt mod și timp destul pentru evaluarea elevilor.

Structura anului școlar 2020 – 2021: două semestre, cu 34 de săptămâni

  1. semestrul I – 17 săptămâni de cursuri – 14 septembrie – 29 ianaurie 2021;
  2. semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri – 8 februarie – 18 iunie 2021.
  • Ministrul Educației a hotărât fracționarea vacanței de primăvară, având în vedere intervalul în care vor avea loc Sărbătorile de Pascale.

Vacanțe

  • vacanța de iarnă – 23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021
  • vacanța intersemestrială – 30 ianuarie – 7 februarie 2021
  • vacanța de primăvară – Paștele Catolic – 2 – 11 aprilie
  • Paștele Ortodox – 30 aprilie – 9 mai
  • vacanța de vară – 18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar următor.

Conform structurii, elevii din învățământul primar și preșcolar se vor bucura de vacanță din 24 octombrie, după terminarea cursurilor, până pe 2 noiembrie. Cât despre programul ”Școala Altfel”, acesta se va desfășura în intervalul 5 octombrie 2020 – 4 iunie 2021.

Proiectul ”Școala online” din pandemie, contestat de profesori, părinți și elevi

Decizia ministrului Educației a nemulțumit deopotrivă elevii, părinții și profesorii. De altfel, din momentul în care unitățile de învățământ și-au închis porțile, accesul la educație a fost un subiect intens dezbătut, căci activitățile didactice au fost condiționate de accesul la Internet, laptop, tabletă sau telefon mobil.

În România, nu a funcționat acest proiect, căci, potrivit unui studiu realizat recent de mai multe universități din țară, reiese că nu au fost luate în calcul două adevăruri dureroase: mulți elevi nu au acces la tehnologie și majoritatea cadrelor didactice nu au competențe digitale pentru învățarea online.

Mai mult, conform datelor publicate de Eurostat, organism care se ocupă cu statistica al Comisiei Europene, 18% din populația cu vârste cuprinse între 18 și 74 de ani nu a utilizat niciodată internetul. Pe de altă parte, doar puțin peste jumătate din populația țării folosește zilnic Internetul.