Butonul secret din mașină care te scapă de o mare problemă. Mulți români nici nu știu că există
Cu siguranță, cei care au observat butonul de recirculare a aerului montat pe sistemul de climatizare s-au întrebat cum funcționează și la ce folosește acesta, mai exact. Poate ca nici nu au avut ocazia sa îl folosească încă sau nu au vrut pentru că nu au știut cum să procedeze. Află, din rândurile de mai jos, cum poate fi de ajutor.
Ce este butonul de recirculare a aerului
Butonul de recirculare a aerului se regăsește pe bordul tuturor mașinilor, în zona panoului de climatizare, care are desenat pe el o pictogramă cu o săgeată ce formează un cerc. Și, cu toate că este utilizat foarte rar de către majoritatea șoferilor, are un rol foarte important de care ar trebui profitat.
Practic, acest buton din mașină trebuie folosit cu preponderență în sezonul cald, mai puțin în zilele cu precipitații, în traficul urban, atunci când pasagerii unei mașini riscă să inhaleze aerul cu noxe din trafic. Dar și la:
- Intensificarea aerului condiționat pentru a ajuta habitaclul să se răcească cât mai repede posibil.
- Oprirea pătrunderii în habitaclu a poluării și a gazelor de eșapament, de exemplu, într-un ambuteiaj în trafic.
- Reducerea polenului din interiorul mașinii.
- Oprirea pătrunderii în mașină a mirosurilor puternice de exterior.
Când să îl utilizezi și când nu
Dacă te afli la volan pe timp de caniculă, ar trebui să pornești aerul condiționat și să activezi butonul de recirculare a aerului pentru a te asigura că aerul condiționat se răcește cât mai repede posibil.
Dacă nu îl pornești, atunci aerul condiționat va răci în mod constant aerul cald din exteriorul autovehiculului și va trebui să lucreze mult mai mult, solicitând mai mult suflanta și compresorul de aer. Desigur, va crește și onsumul de combustibil, iar habitaclul nu va atinge nivelul optim de răcoare de la sistemul de aer condiționat.
Cât despre momentul în care nu se utilizează acesta, specialiștii recomandă să nu se pornească în timpul iernii și pe vreme rece. Ca regulă generală, atunci când este frig afară, asigură-te că butonul de recirculare este dezactivat, pentru a permite aerului din interior să nu fie recirculat, ci eliminat cu tot cu vaporii de umiditate și astfel să nu se formeze condensul.
Citește și: De ce nu e bine să oprești mașina cu aerul condiționat pornit. Greșeala pe care o fac toți șoferii
Dezavantajele butonului de recirculare a aerului
Principalul dezavantaj al butonului de recirculare a aerului este că acesta reține umezeala în interiorul mașinii, ceea ce duce la aburirea parbrizului, în special atunci când aerul este rece afară și pe vreme umedă.
De asemenea, dacă autovehiculul este încărcat la maxim cu pasageri, poate provoca o senzație de înfundare și vă poate da somnolență.
Citește și: Butoanele secrete de la Skoda, Renault sau Volkswagen. Puțini șoferi le cunosc, de fapt