Blue Air, decizie de ultimă oră. Ce zboruri vor fi în Europa

de: Emanuela Pană
05 08. 2020

Blue Air, compania aeriană low-cost, introduce noi rute, ajungând la un număr de 7 noi estinații interne și internaționale operate de la baza unui oraș. Ce le pregătește operatorul aerian călătorilor începând cu data de 1 octombrie, aflați în paragrafele următoare.

Blue Air lansează rute noi

Blue Air introduce rute noi de la Bacău, bifând un număr de 7 noi destinații interne și internaționale operate de la baza orașului.

Începând din 1 octombrie 2020, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare efectuate pe Aeroportul Bacău, compania aeriană low-cost își extinde operațiunile din Moldova prin alocarea a 3 aeronave la baza sa din Bacău (de unde va opera două noi rute interne și cinci internaționale).

Operatorul aerian va zbura către 15 destinații de la baza sa din Bacău, potrivit următorului program:

  • Bacău – Londra Luton 7 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Roma Fiumicino 7 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Bergamo 6 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Torino 5 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Dublin 4 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Bucuresti Otopeni 4 zboruri / saptamana RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Cluj Napoca 3 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Bruxelles 3 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Paris Beauvais 2 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Madrid 2 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Barcelona 2 zboruri / săptămână;
  • Bacău – Cologne 2 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Munchen 2 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Atena 2 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ;
  • Bacău – Larnaca 2 zboruri / săptămână RUTA NOUĂ.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească în ceea ce privește numărul de pasageri transportați.

Blue Air și Tarom solicită ajutoare de stat

Tarom și Blue Air ar putea primi din partea Guvernului ajutoare de stat în valoare de 613,5 milioane lei, potrivit unui proiect de OUG. Cele două companii acoperă aproape o treime din piaţa de transport aerian din România, iar fără acest ajutor riscă să intre în faliment.

Pentru a compensa pierderile suferite ca urmare a pandemiei de noul coronavirus, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a publicat în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de urgenţă (OUG) privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat, în valoare de 613,5 milioane lei, companiilor de transport aerian Tarom şi Blue Air.

„Se propune autorizarea  Ministerului Finanţelor Publice să emită, la solicitarea Tarom, o garanţie de stat pentru contractarea de către beneficiar a unui împrumut în limita sumei de 312.744.200 lei, pe o perioadă de şase ani, cu titlu de ajutor de stat, precum şi, la solicitarea Blue Air, o garanţie de stat pentru contractarea de către beneficiar a unui împrumut în limita sumei de 300.775.000 lei pe o perioadă de şase ani, cu titlu de ajutor de stat.

Garanţiile vor acoperi în procent de 100% valoarea celor două împrumuturi, a dobânzilor şi comisioanelor aferente“, potrivit proiectului de OUG.

În data de 30 martie 2020, cele două companii aveau, împreună, un număr de aproximativ 2.730 angajaţi (1.800 angajaţi în cadrul Tarom şi 930 angajaţi în cadrul Blue Air), adică aproape o treime din piaţa de transport aerian din țara noastră.