Black Friday. Cum te ferești de falsele reduceri și la ce e bine să fii atent înainte de a cumpăra ceva

Black Friday. Cum te ferești de falsele reduceri și la ce e bine să fii atent înainte de a cumpăra ceva
Black Friday își are originea în America.

La fel ca baseballul, Black Friday își are originea în America. Termenul a fost folosit inițial în Philadelphia. Ideea a plecat de la aglomerațiile produse în a doua zi de după Ziua Recunoștinței, când americanii ieșeau la cumpărături.

Black Friday, importată din America

Astăzi, este ferm stabilit în SUA ca a doua zi după Ziua Recunoștinței, lumea să meargă la cumpărături, iar magazinele să aibă reduceri cu adevărat. Dar în România, cel puțin, termenul de Black Friday este altfel înțeles și practicat de marii retaileri.

Când ceva este prea bun pentru a fi adevărat, știi ce? De obicei este. Și dovezile crescânde sugerează că Black Friday nu este tot ceea ce ar dori marii retaileri să credem. În zilele de Black Friday nimic nu e ceea ce pare a fi. În majoritatea cazurilor, s-a constatat că articolele erau la vânzare mai ieftine în alte perioade ale anului, decât în zilele de Black Friday.

Așa că va trebui să fim foarte atenți și să avem o prospecție a  pieței, înainte de Black Friday. De multe ori vom găsi produse ieftine în timpul anului, cu prețuri ridicate cu câteva zile înainte, ca mai apoi să revină la prețul inițial, și să ni se  spună că au x% reducere.

Black Friday este sărbătorită în toată lumea
Black Friday una din cele mai populare zile în America

Ca și exemplu, anul trecut, au fost urmărite evoluțiile la prețuri pentru 83 de produse pentru cele șase luni de fiecare parte, înainte de zilele de reduceri. Din cele 83, doar patru s-au dovedit a fi mai ieftine în această perioadă. Articolele provin de la comercianți cu amănuntul precum Currys PC World, John Lewis și Amazon.

Același principiu, din păcate, se întâmplă și în România. Așa că, de preferat este să faceți o prospecție reală a pieței, indiferent de produsele pe care doriți să le achiziționați.

Reducerile, magazinele online și România în pandemie

Odată cu declanșarea crizei epidemiologice, România a trecut într-o proporție covârșitoare în comerțul online. Datele statistice arată o creștere progresivă a cumpărăturilor online, iar acum, vine Black Friday. Marii retaileri, deja existenți în online, vin cu oferte apetisante,  dar, așa cum vă spuneam, aveți mare grijă la evoluția prețurilor, cel puțin cu șase luni înainte. O astfel de prospecție vă va da o perspectivă reală asupra prețurilor și asupra reducerilor procesate de retaileri.

Anul acesta, se va desfăşura în condiţii speciale faţă de anii precedenţi. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate, le recomand să ne semnaleze orice abatere. Îi asigurăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, atrage atenţia Paul Anghel, directorul general al  ANPC.

Citiți mai departe pe stiridinlume.ro

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI