Bea un pahar de apă dimineața, imediat după ce te trezești. Ce beneficii vei avea pe termen lung

Consumul de apă ajută la sănătatea fiecăruia dintre noi

Apa este esențială pentru viață, iar corpul tău are nevoie de ea pentru a funcționa corect. Dacă vrei să fii mai sănătos, bea un pahar de apă la prima oră dimineața. Cu toate acestea, vă puteți întreba dacă momentul zilei face cu adevărat o diferență atunci când vine vorba de hidratare. Acest articol trece în revistă câteva afirmații populare referitoare la ideea de a bea apă imediat după ce te-ai trezit pentru a determina dacă practica oferă beneficii pentru sănătate.

Bea un pahar de apă dimineața, imediat după ce te trezești

Apa este esențială pentru corpul tău. Aproximativ 60% din corpul tău este format din ea. Este, de asemenea, considerat un nutrient esențial, ceea ce înseamnă că corpul tău nu poate produce suficient din acesta prin metabolism pentru a-și satisface nevoile zilnice. Unii oameni susțin că apa potabilă de dimineață oferă beneficii pentru sănătate dincolo de cele asociate consumului de apă în alte momente ale zilei. Iată câteva argumente populare din spatele acestei afirmații și ce are de spus știința despre ele:

 

1: Consumul imediat după trezire ajută la rehidratarea corpului

Deoarece urina tinde să fie nocivă la prima oră dimineața, mulți oameni cred că se trezesc deshidratați din cauza lipsei de hidratare în timpul orelor de somn.

 

2: Bea un pahar de apă înainte de micul dejun, reduce aportul de calorii pe tot parcursul zilei

Dovezile sugerează că un consum ridicat vă ajută să reduceți aportul zilnic de calorii, deoarece vă crește sentimentul de plinătate.

 

3: Consumul de dimineața crește pierderea în greutate

Relația dintre apă și pierderea în greutate este parțial atribuită efectului său termogen, care se referă la energia necesară pentru încălzirea apei reci din tractul digestiv după consum.

Studiile arată că termogeneza indusă are potențialul de a crește rata metabolică a organismului cu 24-30% la adulți, iar efectul durează aproximativ 60 de minute.

Creșterea consumului zilnic de apă a dus la arderea a 48 de calorii în plus. Peste 1 an, aceasta totalizează aproximativ 17.000 de calorii suplimentare arse, sau aproximativ 2,5 kg de grăsime.

Deși această afirmație pare să fie susținută de cercetări științifice, nici o dovadă nu sugerează că acest efect se limitează la apa consumată la prima oră dimineața.

 

Ce beneficii vei avea pe termen lung dacă bei apă

Prin urmare, trebuie să îl obțineți prin alimente, și în special băuturi, pentru a asigura funcționarea corectă a corpului. Toate organele și țesuturile depind de apă și joacă numeroase roluri în corpul dvs., după cum urmează:

Bea un pahar de apă dimineața, imediat după ce te trezești
Un pahar ajută și la darea jos a kilogramelor în plus
  • Transportul nutrienților: Apa permite circulația sângelui, care transportă substanțele nutritive către celulele dvs. și îndepărtează deșeurile din ele.
  • Termoreglare: Datorită capacității mari de căldură a apei, limitează modificările temperaturii corpului atât în medii calde cât și reci.
  • Umidittea corpului: Apa ajută la lubrifierea articulațiilor. Este un element esențial al fluidelor lubrifiante ale corpului, inclusiv saliva și mucoasa gastrică, intestinală, respiratorie și urinară.
  • Absorbția șocului: Apa acționează ca un amortizor, protejându-vă organele și țesuturile, ajutând la menținerea formei celulare.

 

Corpul tău pierde zilnic prin transpirație, respirație, urină și mișcări intestinale. Beți suficient pe tot parcursul zilei pentru a compensa aceste pierderi. Lipsa poate duce la deshidratare, care este asociată cu multe efecte dăunătoare asupra sănătății. Acest sistem este cunoscut sub numele de echilibrul apei și implică faptul că intrările de apă trebuie să fie egale cu ieșirile de apă pentru a evita deshidratarea.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI