VIDEO Bacău: cum arată primii kilometri ai autostrăzii Moldovei
Lucrările la Varianta de Ocolire Bacău – prima bucată reală de autostradă (A7) din Moldova – au prins viteză.
Constructorul a început lucrul efectiv din primele zile ale lunii martie. Are o mobilizare exemplară în teren, arată Asociația Pro Infrastructura.
Primele imagini filmate cu drona de pe șantierul viitoarei porțiuni din A7 arată acest lucru, potrivit asociației.
Bucata de centură a Bacăului va avea la final o lungime de 30 de km lungime din care 16,27 km, între DN2 Sud și DN2 Nord.
„Constructorul, UMB-Tehnostrade, are o mobilizare exemplară în teren și, doar într-o lună și jumătate de muncă, a reușit să avanseze vizibil la podul de 1,21 km peste Râul Bistrița (cea mai mare structură de pe lot).” Asociația Pro Infrastructura.
Viteză pe șantierul din Bacău. Se lucrează și în alte puncte
Valoarea contractului este de 668 milioane lei, fără TVA (echivalentul a 142 milioane Euro), potrivit Hotnews.
„Sunt lucrări și în alte puncte: forare piloți la pasajul peste calea ferată M500 și la cel pe DJ207F la nord de Săucești, iar podul peste Râul Precista și DJ207F începe să iasă din pământ. Decopertări avem pe tot sectorul filmat, ba chiar zone destul de întinse unde s-au început terasamentele.” Asociația Pro Infrastructura
Contractul pentru proiectul centurii Bacău a fost semnat cu UMB-Tehnostrade în decembrie 2018, după un an de licitație.
Istoria proiectului este mult mai bogată și întortocheată. Autoritățile încearcă din 2015 să realizeze lucrarea.
Când ar putea fi gata Varianta de Ocolire Bacău
Contractul are un termen de proiectare și execuție de 3 ani pentru toată centura. Acest lucru ar presupune realizarea celor 16,27 km de autostradă și a celor 14,54 km de drum național cu o bandă pe sens.
Dacă proiectul ar merge fără blocaje, în decembrie 2020 s-ar putea circula pe noul fragment de autostradă al Moldovei.
„Într-un scenariu ultra-optimist, segmentul DN2 Sud-DN2 Nord (care conține A7) ar putea fi gata la finalul anului 2020, DACĂ se rezolvă la timp birocrația (exproprieri-mamut, relocări utilități, arheologie) și DACĂ antreprenorul general va păstra constant ritmul de lucru exemplar, cum rar s-a văzut pe șantierele din România.” Asociația Pro Infrastructura