Avertisment pentru toți românii cu bani pe card. Cum te protejezi de phishing, de fapt
Avertisment pentru toți românii cu bani pe card. În contextul pandemiei de coronavirus, fraudele au crescut exponențial în ultimul timp, posesorii de carduri fiind principala țintă a atacatorilor. Iată care sunt recomandările băncilor și ce sfaturi trebuie să urmeze clienții pentru a preveni situaţiile neplăcute.
Avertisment pentru toți românii cu bani pe card
Odată cu pandemia care a cuprins întreaga lume, au crescut semnificativ și tentativele de phishing. Atacatorii s-au perfecționat tot mai mult în ceea ce privește accesarea datelor personale ale utilizatorilor, folosindu-se de site-uri false, mail-uri sau SMS-uri. În multe situații, clienţii băncilor, posesori de carduri, sunt sunaţi de către diverse persoane care pretind a fi de la instituţii sau companii de încredere și le sunt solicitate informaţii despre carduri: număr, data expirării sau codul de securitate. Odată obținute aceste date, contul poate fi golit fără probleme.
Astfel, băncile lansează un avertisment pentru toți românii cu bani pe card să nu ofere informații de acest gen nimănui. Iată ce ar trebui să știi despre siguranţa cardului, conform educațiefinanciară.ro:
- datele confidenţiale (PIN, parola 3D) nu trebuie spuse nimănui;
- extrasul de cont se verifică periodic, iar dacă sunt identificate operaţiuni nerecunoscute, trebuie anunţată de urgenţă banca în vederea blocării rapide a cardului;
- cardul nu trebuie înstrăinat. În cazul în care se doreşte acordarea accesului la cont unei alte persoane, posesorul poate solicita emiterea unui card de utilizator autorizat (card suplimentar);
Cum să te protejezi de phishing
Avertisment pentru toți românii cu bani pe card. Iată cu ce sfaturi vin băncile pentru toți posesorii de carduri:
1. Să nu se ofere informaţii despre carduri, precum: numărul cardului, data de expirare, codul din 3 cifre de securitate de pe spatele cardului – CVV2/CVC2 prin intermediul telefonului – Banca/Poliţia/Procuratura nu solicită niciodată astfel de informaţii prin telefon;
2. Să ia toate măsurile necesare şi suficiente pentru a menţine confidențialitatea codului PIN, codului CVV2/CVC2 şi a parolei 3D-Secure:
- să nu dezvăluie, direct sau indirect, PIN-ul, codul CVV2/CVC2 şi parola 3D-Secure altor persoane;
- să nu împrumute cardul altor persoane; să se asigure că în timpul tranzacţiilor bancare cardul este atent supravegheat;
- să distrugă plicul cu codul PIN primit de la banca emitentă a cardului, după ce a memorat PIN-ul;
- să nu scrie niciodată PIN-ul pe card;
- să nu dezvăluie niciodată PIN-ul altor persoane, nici măcar angajaţilor băncii;
- să nu tasteze PIN-ul pe site-uri de Internet;
- să se asigure că în timpul tranzacţiilor bancare nu este dezvăluit (voluntar sau involuntar) codul PIN altor persoane.
3. Pentru asigurarea securităţii tranzacţiilor efecuate prin intermediul Internetului, clientii sunt sfătuți să înroleze cardul în serviciul 3D Secure. Astfel, vor avea parte de o siguranţă sporită în efectuarea tranzacţiilor online.
4. Dacă există clienţi care au fost victime ale fraudelor, ei trebuie să raporteze evenimentul imediat la 112, precum şi la banca emitentă a cardului.